| Autor |
Text dotazu nebo odpovědi |
|
Anonymní
|
Tak já se taky přidám do debaty kolem aditiv,používám také VIF do nafty,sice to z dávkováním nepřeháním,ale zase to tam naleju než jedu tankovat,když mám téměř prázdnou nádrž,dám tři odměrky a jedu tankovat,mám to asi 10km +/- k pumpě,natankuju téměř 60litrů a tankuji téměř kdekoliv,ale pokud jedu do BG,tak tankuji Vervu...jezdím přes srbsko,cestou doleju 15l a potom tankuji už jen v Bg...zkoušel jsem vloni tankovat v maďarsku,když jsem odbočil na Maroholom,abych nejel a nečekal na Horgoši..ale cena nafty snad 38kč,vzal jsem jen menší množství abych dojel do BG,tam většinou tankuji na lukoil a pouze obyč.naftu,ne tu prémiovou a nikdy žádný problém,jen kdž tankuje obsluha tak na mě koukají že tam leju aditivum...ale to neřeším,a mám taky CR,ale od škodovky 103kw..petr
|
|
Pekodc
|
|
|
Pekodc
|
VIF koupený :-), dávkujete podle návodu? Jestli správně počítám, tak 20 ml na 20 litrů paliva?
#
3. 6. 18 19:28
upravil: Pekodc
|
|
Čečulák
|
|
|
Čečulák
|
Odměrka ve víčku uplně plná je na dvacet litrů.
|
|
donco
|
ČečulákUž jsem se setkal i s balením o malinko větším než 500ml kde víčko mělo 30ml takže jedna odměrka vystačila na 30litrů.A na Balkáně dávám pro sichr krapítek více
|
|
Ceculak
|
To neznam, kupuji klasickou plechovku.
|
|
deiw
|
Já to na Balkáně VIFem taky přechlástávám, dávám tomu dvojnásobné množství. U nás zase leju Vervu, do které už neaditivuju, takže ta plechovka vydrží dlouho. Jinak v pátek vyrážím, tak poreferuji, ale od minulého roku nečekám změny. Lugoj-Deva má k dokončení ještě daleko, od Vanatori Mici to přeasfaltovali už loni, takže vše postaru asi.
#
4. 6. 18 09:12
upravil: deiw
|
|
deiw
|
Pro zajímavost: úsek 4 Illia-Deva. To řešení v kopci vymyslel někdo hodně chytrý, a taky si to nechali až na konec, takže jim to ještě potrvá. Jinak od toho mostu přes řeku dále už to vypadá dobře.
|
|
Anonymní
|
2 deiw:A10-tku asi nám nebudeš testovať? Uvidíme, kedy otvoria tie dva "hotové" úseky medzi Turdou a Aiudom.
|
|
deiw
|
A10 nesleduju :) Ale čerpám odtud, a jsou tam videa i z A10, poslední ze soboty.
|
|
zipo11
|
Ahoj, aký je poplatok za prejazd mostom cez Vidin? Ďakujem
|
|
Anonymní
|
nejel jsem tam ,ale tuším 6 euro http://www.tolls.eu/cs/romania
|
|
VitoPO
|
pekodc: u nás dávkujem podľa návodu, teda jedna odmerka na 20 litrov paliva, ale ak idem k moru zväčša pridám jednu až dve odmerky. Takže ak tankujem 60 litrov, šupnem tam tých odmeriek rovno 5. :D Predávkovanie totiž ničomu v aute neprekáža. :D
|
|
zipo11
|
|
|
Anonymní
|
již se těším, výjezd 18.7 směr nessebar, zdravím
|
|
Anonymní
|
11.7.Sozopol Octavia 1.9 tdi bez aditiv.Tankovanie Kalotina Shell a Burgas Gazprom .
|
|
Michal Brno
|
Anonymní@ tak to se tam asi uvidíme dorazíme 14.7. Ubytování Starý Sozopol....
|
|
Anonymní
|
ahoj 30.6. smer primorsko z c.budejovic kdo jede taky?,kde se koupi elektronicka dal. znamka na rakousko?
|
|
Ladman
|
https://shop.asfinag.at/cs/ Letos BG již po desáté autem :-) My taky z Budějc, ale až 14. 7., a to do Pomorie a přes Srbsko.
|
|
Ladman
|
Mimochodem taky s VIFem, ale dvoulitr benzín :-)
|
|
Anonymní
|
tiez odchadzame 14.7.do primorska ale cez RO a z Kosic, stastnu cestu
|
|
qwtre
|
|
|
Anonymní
|
Tu novinku jsem zaregistroval,a přiznám se bude to opruz...přes srbsko a bg jsem to celkem klátil takže cesta se mi o nějakou hodinu prodlouží...
|
|
qwtre
|
|
|
Pekodc
|
qwtrePlatnost zákona je od 1.6. ale výměna dopravního značení prý potrvá 4 - 6 týdnů, tedy podle značek platí stále 120 :-(
|
|
Anonymní
|
My taky z Budějc, ale až 14. 7., a to do Pomorie a přes Srbsko.
ahoj ja 723667047 jedete prvne?
|
|
qwtre
|
Pekodc: Platnost zákona je od 1.6. ale výměna dopravního značení prý potrvá 4 - 6 týdnů, tedy podle značek platí stále 120 :-(O akej vymene znacenia to hovoris? 1. 120km/h maju v Srbsku uz roky, ale kazdy na to kadil (vratane mna) 2. Merat Ta budu na mytniciach, pumpach a pod., takze sa pokute nevyhnes tym, ze po dialnici pojdes 160 a potom postojis na benzinke 30minut.
#
10. 6. 18 08:36
upravil: qwtre
|
|
Anonymní
|
qwtre troska si asi pozadu tu novinku co pises uz sme zaregistrovali o taky mesiac skor ako ty, a ta vymena znacenia znamena ,ze srbsky parlament schvalil rychlost na 130km/h a platit bude az po vymene znacenia
|
|
qwtre
|
|
|
Ladman
|
to Anonymní (Budějce): ne nejedeme prvně, jak jsem psal, letos již po desáté.
|
|
Anonymní
|
ne nejedeme prvně, jak jsem psal, letos již po desáté.
promin blbe jsem to cetl,rad popovidam o ceste i nejake info poberu od tebe das mi tel?
|
|
Ladman
|
|
|
deiw
|
Zdravím z Ruse :) Cesta celkem v pohodě, podle očekávání oproti loňsku žádné výrazné změny. Nejhorší samozřejmě dostat se do Brna, rychlostní průměr 65kmh, 3 kolony, a to jsme se ještě z té nejhorší dostali přes polňačku vedle benzínky. RO hranice 10 minut o půlnoci, BG hranice 5 minut. Jediná změna je nový kruháč mezi DN61 a DN6 u Ghimpati (po cestě z Vanatori na Giurgiu) Jinak jsem zjistil, že mají Bulhaři 3 měsíční známku za 54lv, tak jsem ji hnedka vzal - budu tady 6 týdnů, a pak ještě 2 na přelomu srpna/září, tak s ní docela ušetřím :) Přeji šťastnou cestu a krásnou dovolenou všem ;)
#
11. 6. 18 10:30
upravil: deiw
|
|
folwi
|
smazano...starý příspěvek
#
11. 6. 18 11:36
upravil: folwi
|
|
Pekodc
|
deiwPřes Vanatori jsem ještě nejel, jaká je tam silnice/asfalt? Je to opravdu lepší cesta než přes obchvat Bukurešti? Jakou trasu jedeš z Ruse? Díky a super dovču :-)
|
|
Michal Brno
|
pokedoc@ já to jel loni a bylo to naprosto v pohodě. Klidná pohodová cesta, loni dodělávali nový asfalt.....letos jedu stejně. Já ale jen opačným směrem, cestou domů.
|
|
Michal Brno
|
deiw@ nazdárek, celkem závidím taky bych už vypadl. Budeš tam 6 týdnů ty provokatére? :-) Jinak na tom našem vlákně jsem ti zhruba nastínil můj itinerář. Tak na na to mrkni s manželkou a dej vědět jak jsem to vymyslel. Užívej si to tam.
|
|
donco
|
Zdravím lidičky odjíždím 26.nebo 27.7. do Burgasu.Nechce se někdo přidat?Jedu přes RO. Zatím to vypadá, že si s sebou budu zase muset vzít Wilsona abych nejel tak sám.
|
|
deiw
|
@pekodc Mezi VM a Dealu je ještě horší starý asfalt, tam to je tak 50-60kmh, ale opravdu větší díry, kterým jsem si vyhýbal, byly snad jen 2. Pak od Dealu až ke křižovatce s DN6 je nový aslfat, tam se dá jet 100+ mimo vesnice. A pak ten poslední úsek místy trochu připomíná panely, místy tam jsou záplaty, takže takových 70-90kmh, podle povrchu. Já tam jedu obvykle mezi 13-16 hodinou - v té době jsem se v Bukurešti vždy zaseknul na stopce aspoň na půlhodiny. V noci bych asi jel přes Bukurešť. Z Ruse zatím nejedu, jsem tady u rodiny ženy. Mám 2 týdny home office, až pak dovolená. Jinak my jezdíme obvykle na severní černomoří, takže Šumen Varna. Na jih ti musí poradit jiní.
#
12. 6. 18 07:53
upravil: deiw
|
|
deiw
|
@Michal Jo, 6 týdnů :) Vybojoval jsem si 4 týdny home office, s 2 týdny dovolené uprostřed. Je tady klid (tchánovci mají byt blízko do centra, ale v klidné části se zelení), malá je v 7 nebi že si hraje s babičkou a dědou, hned pod okny školka kde chodí hrát večer, v neděli byla rodinná sešlost a skara... užívám si to :) Letmo jsem ten itinerář viděl, ještě na to mrknu, ale taky nejsem nějaký expert, spoustu těch míst prostě jen znám, ale nebyl jsem tam :)
|
|
Pekodc
|
deiwDíky. Já jezdím pod Burgas, RO jedeme v noci, takže asi obchvat. Přes RO jsem jel naposledy ve 2007, pak léta přes Srbsko a až loni zase RO, tak se zase zorientovávám, kde je co nového. Vždy jsem jezdil přes Varnu, loni jsem zkusil z Razgradu na Targoviště a to nebylo dobrý, mizerná silnice a kolona za náklaďákem, předjet se nedalo, takže jedeš 40 - 60 a letos jsem uvažoval odbočit v Šumenu na Karnobat. Jezdí tudy někdo?
|
|
Doktor
|
Můžu doporučit cestu Šumen - téměř Kamchia (číslo cesty 73), dále cesta 7305 s novým povrchem a poté 208 přes Aytos na Burgas. Stav v 2017.
|
|
Anonymní
|
Pekodc chodim karnobat,tentokrat po 5x pojdem,cez aytos som isiel 2014 cesta dost znicena od vtedy som nesiel takze ani neviem ci ju opravovali,
|
|
Anonymní
|
Pekodc neviem ci si uz z tamad isiel je to tam dost klukate,ale mne sa to paci,a kedze s temad prechadzam okolo 3-4 hodiny rano cesta je celkom prazdna https://www.google.com/maps/dir/%C5%A0umen,+Bulharsko/Karnobat,+8400,+Bulharsko/Burga s,+Bulharsko/@42.6830613,26.8271923,11.25z/data=!4m20!4m19!1m5!1m1!1s0x40a58a67f395c6 6b:0x4eda59530fcee61b!2m2!1d26.9361286!2d43.2712398!1m5!1m1!1s0x40a6689181aad755:0x5c f322b6c0d1912a!2m2!1d26.9803526!2d42.6511052!1m5!1m1!1s0x40a69266f9fc9d91:0x400a01269 bf4df0!2m2!1d27.4626361!2d42.5047926!3e0
|
|
donco
|
Pekodc: doporučuji cestu ze Šumenu po silnici číslo 73 až do Karnobatu.Pak projet Karnobatem a najet na dálnici Trakija na Burgas.Neodbočuj v lese na Ajtos.Ta 73 je krásná nová akorát v některých místech samá zatáčka.Kdysi jsem jezdil také přes Varnu protože tam to bylo o auto ale to už je minulost a silnice je tam hezká.
#
12. 6. 18 16:43
upravil: donco
|
|
Anonymní
|
deiw můžeš napsat jaký je kurz ??kolik dávají za eura??myslím jen v nějakých směnárnách na ulici,..vloni to bylo 1,93..nebo něco takového,jenom taková drobnost,,,je mi jasné že to bude všude jinak...ale i tak díky..pavel
|
|
Anonymní
|
omlouvám se,pokud už jste někdo v BG tak můžete odpovědět kdokoliv..díky pavel
|
|
donco
|
Anonymní:je pořád stejný kurz 1,95 Leva za Euro.Nejlepe je měnit v bance nebo u známých
|
|
Anonymní
|
primorsko vyber z bankomatu zdarma mam unicredit bank SK tam unicredit bulbank bg kurz 1,955
|
|
Michal Brno
|
# 12. 6. 18 14:06 citovat Doktor Můžu doporučit cestu Šumen - téměř Kamchia (číslo cesty 73), dále cesta 7305 s novým povrchem a poté 208 přes Aytos na Burgas. Stav v 2017 Naprosto souhlasím. Já to sice jezdím z druhé strany, ale je to pohodová a klidná cesta. Trošku serpentiny takže děti s kinetozou pytlíky přípravit :-)
|
|
VitoPO
|
Pekodc : Shumen - Karnobat je na pohodu, nedávno zrekonštruovaná, miestami dosť zakrútená a ak nevymákneš kolónu kamiónov, tak aj docela rýchla cesta. Akurát ako už písal dončo na konci na križovatke tvaru T odbočiť doprava a ďalej cez mesto. Nenechať sa odrbať navigáciou, ktorá ťa bude posielať starou cestou na Burgas smerom doľava. No a po vjazde do Karnobatu ju treba zase odignorovať, lebo ťa pošle krížom cez nejaké sídlisko po cestách-necestách smerom k diaľničnému privádzaču. :D
|
|
Anonymní
|
Ja to robím tak, že do navigácie vložím prechodový bod na ceste 795: https://www.google.com/maps/dir/%C5%A0umen,+Bulharsko/Karnobat,+8400,+Bulharsko/42.53 12959,27.4485665/@42.6282106,26.932653,13z/data=!4m16!4m15!1m3!2m2!1d26.9361286!2d43. 2712398!1m8!2m2!1d26.9803526!2d42.6511052!3m4!1m2!1d26.9455525!2d42.6334753!3s0x40a66 81559d9c325:0x3f3253556c62b695!1m0!3e0 Včeliak
|
|
Pekodc
|
Děkuji všem, takže by to mělo být podle většiny z vás správně takto? https://goo.gl/15gjfs
|
|
donco
|
Pekodc: Ano přesně tak to je.Je lepší si malinko zajet na tu Trakii do Burgasu než je jebat po staré,kam mě téměř vždy táhne navigace.Až se dostanete na tu křižovatku T v Karnobatu tak tam je ukazatel na dálnici na Burgas
|
|
Anonymní
|
Heuréka, Gogeľ mapy už ukazujú diaľnicu nové úseky diaľnic medzi Nišom a Dimitrovgradom. Budeme si môcť kontrolovať "premávku". Včeliak.
|
|
bg_NZ
|
...dobrá správa pre všetkých cestovateľov - Do nedele budú vymenené všetky tabule (130) http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/13/ekonomija/3169798/mihajlovic-do-nedelje-bi ce-zamenjene-sve-table-na-auto-putevima.html
|
|
Roman
|
čečulák, zduř tak už se nám začíná trošku krátit co???
|
|
Ceculak
|
Zdar Romane, jedeme stejny termin, akorat letos vyzkousim Srbsko, kdyz si to tak vychvalil loni...abych si mohl udelat vlastni obrazek, kudy lepsi cesta. Takze Vas predpokladam najdu v baru. Jen jsme trochu o par ulic zmenili hotel kvuli nechutnym snidanim. Uz se tesime.
|
|
Roman
|
Ceculak: Ahoj Milane, tak jsem zvědav co pak povíš na cestu, jasně že kde jinde než na našem baru, pokud tam ještě je a s kloboučkem... My máme stejny ubytko jak loni, taktéž se těšíme, už jen necely 2 měsíce.....
|
|
Slávia
|
Ahoj. Jedeme letos prvně autem Bulharsko. Dala jsem cestu do vyhledávače na mapy - České Budějovice - Primorsko /nejrychlejší cesta,dálnice/ a chystáme se tak jet. Je někde lepší jet jinudy? Jedeme poslední týden v červnu, to už jsou kolony? Jsem úúúplný začátečník pro Bulharsko :-)
|
|
VitoPO
|
@Slávia : no a čo ti vyšlo ako trasa? Tých možností je totiž viac. Na konci júna bude na Srbských hraniciach podľa mňa veselo.
|
|
Ladman
|
I na Tompě byla loni v půlce července fronta na pár hodin. Jak jsem ji uviděl otočil jsem to a jel na Bajmok. Tam byly asi 3 auta. Letos Jedu rovnou po M6 na Bajmok.
|
|
Slávia
|
https://mapy.cz/zakladni?planovani-trasy&x=20.1426092&y=45.0428644&z=6&rc=uLwsGwnY.P9 h2ZNxQoVb&rs=osm&rs=muni&ri=136465150&ri=645&mrp=%7B%22c%22%3A111%7D&rt=&rt= takhle mi to ukázalo. To bude nějaký základ.
|
|
Ladman
|
Absolutní nesmysl jet tudy na Vídeň. Jezdí se přes Halámky na Horn a u Stockerau se napojuje na dálnici. A Horgoš radši nekomentuji. Ale kdo rád pár hodin stojí v kolonách, tak si přijde na své...
|
|
Anonymní
|
navigace to tak naplanuje jel jsem ted na linec a bylo to ok ale cela trasa se pro mě z Mostu nevýhodná. duležité je řešeni dvou přechu HU SRB a SRB BG. vše zavisi na datumu cesty. pro mě kromě zminenych přechodů je limitujici D1
|
|
Anonymní
|
Navic bude problem na trase Tatabanja a budapest
|
|
Pekodc
|
|
|
Pekodc
|
|
|
Anonymní
|
Přečetla jsem si i diskusi pod článkem. Tam nic moudrého. Takže cesta dle vyhledávače je špatně. To jsem tušila. Je někde cesta rozepsaná podrobneji a aktuální? Na chorvatskych fórech bylo i vlozene video na některých místech. Potřebovala bych něco podrobnějšího. Jinak děkuji za odpověď :-)
|
|
Ceculak
|
Je tady toho spousty a nekolikrat, jen musis hledat. Info z lonska jsou vetsinou aktualni i letos, zase tak rychle se to nemeni. Takze prostudovat a ptat se na konkretni veci, vzdy se nekdo najde a poradi.
|
|
Pekodc
|
Přečetla jsem si i diskusi pod článkem.On-line kamery: https://kamere.amss.org.rs/
|
|
Slávia
|
Víš je to pro vás jednodušší, protože tak nějak víš o čem se kde píše.Ja si každé město, místo musím vyhledat kde leží a které trasy se týká. Proto jsem chtěla nějaké shrnutí, něco pro začátečníka.
|
|
Pekodc
|
Přečetla jsem si i diskusi pod článkem.Kousek vedle jsou dva malé přechody - Tompa - Subotica nebo Bački Vinogradi, tento je otevřený jen 7 - 19 hod.
|
|
Pekodc
|
|
|
Slávia
|
Pekodc: To je ten nejhorší přechod na cele cestě a dvě možnosti jak se mu vyhnout? Je to tam mazec stále? Měli bychom projíždět v neděli 24.6.
|
|
Pekodc
|
SláviaNa předchozí stránce jsem dával odkaz na on-line kamery na tom přechodu: https://kamere.amss.org.rs/, na těch si v pohodě i po cestě zjistíte, jak to tam vypadá a můžete se pak za Szegedem rozhodnout kudy pojedete. Pak Vás ale čeká ještě výstup ze SRB do BG, ten je na kamerách taky a tam to může být velmi podobné. U toho ale nevím, jestli se dá objet. Možná napoví někdo další.
|
|
Pekodc
|
SláviaPak sem dejte info, jak jste to zvládli :-)
|
|
Slávia
|
Pokusím se. Myslím, že to bude bloudění... Ale určitě dojedeme :-) Děkuji za info...
|
|
VitoPO
|
Slavia : blúdenie? Na diaľniciach? Neblázni :D Nahoď si trasu do navigačky s viacerými prejazdnými bodmi a bude pohoda. Inak 24. 6. by som nejaké veľké fronty nečakal nikde, aj keď opak môže byť pravdou.
|
|
Anonymní
|
Pokusím se. Myslím, že to bude bloudění... Ale určitě dojedeme :-) Děkuji za info...
ahoj taky jedem z budejc 723667047 uz po 6te a vzdy bez problemu my jedem 30.6.
|
|
Roman
|
|
|
Roman
|
slavia: není kde zabloudit, jen správně najet na přechod Tompa a pak je to skoro pořád po dálnici, jedeme už po 9, ale jezdíme až v pulce srpna.
|
|
Anonymní
|
Roman Člen slavia: není kde zabloudit, jen správně najet na přechod Tompa a pak je to skoro pořád po dálnici, jedeme už po 9, ale jezdíme až v pulce srpna. Ahoj kdy razite my take z budejc uz 30.6
|
|
Slávia
|
Ahoj. Jedeme už teď v sobotu, 23.6. z Krumlova. Moc času už nám nezbývá :-) Děkuji za rady, zítra to projdu.
|
|
Pekodc
|
RomanTo sjetí z dálnice hned za Keczkemetem je zřejmě chyba, že?
|
|
Roman
|
Pekodc To není chyba, my tak jezdíme nazpět, to bejvaj kolony na Horgoši, vetšinou se vracíme kolem 24 srpna +- Tam jezdíme přes Horgoš, to už je od Turků klid. Letos odjíždíme 11.srpna kolem poledne od Brna, a v Primorsku jsme druhy den mezi 7 - 8 h ráno, alespoň tak nám to vždy vyšlo.
|
|
Slávia
|
Teď mi volala známá, že je potřeba mezinárodní řidičský průkaz pro průjezd Srbskem. Má někdo nějakou zkušenost?
|
|
Pekodc
|
RomanJá nemluvím o Horgoši jako přechodu, to chápu a znám ale mluvím o tom, že posíláš mapu, kde sjíždíš nebo najíždíš z/na dálnici pod Keczkemetem, takže jedeš cca 100 km po státovkách, vesničkách, jel jsem to takto jednou, samé omezení rychlosti, ve vesnicích třicítka... Proč nevyužíváš dálnici od/do Szegedu? https://goo.gl/hXdQhq
|
|
Anonymní
|
Do Srbska stačí náš Řidič.průkaz.
|
|
Pekodc
|
SláviaJe to tak, stačí náš ŘP, jednou ho po mě chtěli, zkontrolovali a vše ok.
|
|
Anonymní
|
Projel jsem celý balkán na náš řidičák i na občanku bez problémů již několikrát. Srbsko,Rumunsko,Bulharsko,Makedonii,Bosnu,Černou horu,Chorvatsko,Řecko.
|
|
Roman
|
Pekodc Pokud chceš můžeš jet až na Szeged, ale je to pak vracecka na Tompu, ale 100 km to určitě není, cca 40 - 60 km.
|
|
Roman
|
Slavia Stačí nás řidičák, žádnéj mezinárodní netřeba, jezdím s kamionem i mimo unii a taky ho nemám a nikdy ho po mě nechtěli. Ani pas není potřeba, ale pokud je, tak je to lepší.
#
21. 6. 18 17:05
upravil: Roman
|
|
Anonymní
|
do turecka ale musi bejt mezinarodni
|
|
Anonymní
|
Á sakra! V neděli odjíždíme do Achtopole a máme v plánu některý den vyrazit na otočku do Edirne. Tohleto mne teda nenapadlo. Vyřídit mezinárodní řidičák už nestihnu a teď nevím, jestli to risknout nebo odložit až na příští rok. Asi ale vyjedu, maximálně mne na hranicích otočí nazpět.
|
|
Doktor
|
Já byl z BG v Turecku v poslední době 5x (Kirklareli, Edirne, Canakkale atd.) a nikdy se na mezinárodní řidičák neptali. Ani jsem ho neměl.
|
|
musil.radek@atl as.cz
|
Celníci obvykle řidičák vidět nechtějí. Jiné to je při policejní kontrole nebo autonehodě. Mezinárodní řidičák ti udělají na počkání za 50Kč a fotku. Pro Turecko má platnost jeden rok. Je otázka jestli ušetřený čas a peníze za ten strach, nepříjemnosti a případnou pokutu stojí.
|
|
Pekodc
|
Souhlas s musil.radek@atlas.cz, taky bych to neriskoval.
#
22. 6. 18 19:05
upravil: Pekodc
|
|
Doktor
|
Také souhlasím. Mezinárodní řidičák jsem měl na cestu do Albánie, ale že jej vyžadují i Turci, jsem nevěděl. Ale podle auto.cz a uamk.cz je do Turecka skutečně nutný. No, alespoň jsem byl v klidu. Ale víte že podle výše uvedených stránek musíte mít MŘP i v Srbsku? http://www.uamk.cz/aktuality/1339-mezinarodni-ridicsky-prukaz
|
|
zipo11
|
Zdravim, asi mám blbí dotaz, ale dá sa niekde po ceste platiť na cerpačkách ( madarsko, rumunsko, bulharsko) aj eurami? Alebo berú len miestne meny a karty? Viem že kartou to bude výhodnejšie, ale aj tak ma to zaujíma. Ďakujem
|
|
VitoPO
|
Na cerpackach zaplatis aj Eurami, akurat ti spravia "vyhodny" kurz.
|
|
Anonymní
|
Je vždy lepší platit místní měnou a nebo kartou v místní měně. Nikdy nenechat dát převod přes kartu do eur nebo korun !!!! na benzínkách s kartou potíže nejsou.Pokud je to nějaká neznačková nemo malá místní,tak by karty brát nemusely.Já se vždy dotazuju předem,jestli bere karty než tankuji a říkám,že peníze nemám,aby se pak nevymlouvali,že jim nejde terminál a chtěli hotovost v eurech se špatným kurzem.Mezinárodní řidičák do Srbska ani Albánie jsem nepotřeboval,ale do Turecka bych si ho vzal.Tam je potřeba i pas.
|
|
Čečulák
|
Pri tankovani na znackove cerpaci stanici nikdy problem nebyl pri placeni kartou a na frk oilu ze zasady kvuli kvalite netankuju. Pokud se chces nechat obrat radove o 10 %, tak plat eury, budou z tebe mit radost pokladni, protoze z toho maji druhou vyplatu. Sam od nich eura kupuju za lepsi cenu. Vymenu nezanesou do systemu a po smene sup do smenarny co neprodaji znamejm a porad se jim to vyplati.
#
23. 6. 18 09:47
upravil: Čečulák
|
|
Fanatic
|
Pro Zipo II: Platit můžeš místní měnou, eury i kartou. Nejlepe vychází karta. Když však platíš eury, tak mají takový divný přepočet, ale vždy ve svůj prospěch.
|
|
zipo11
|
Dik, ako som pisal je mi jasné, že je výhodnejšia miestna mena a platba kartou. No človek nikdy nevie čo sa pritrafi tak chcem byť v obraze.
|
|
VitoPO
|
zipo11: keď sa niečo pritrafí, vtedy je každá konvertibilná mena dobrá. :D
|
|
Roman
|
zipo11 dá se platit euram ale hodně nevýhodnej kurz, nejlépe kartou a na velkych benzinkách.
|
|
Majo12
|
Čo sa týka toho VP do Turecka,tak ten kto o nemá nie je to preňho až taký problém (som jeden z nich). Volal som na policiu a za 6,5?,fotku 3,5x4,5 a vyplnení žiadosti ho vydajú na počkanie. ....a ak sa chystáte niekto na výlet do Edirne hoďte nejaké info,či poznatok. My sa chystáme tiež okolo 20.07.
|
|
Majo12
|
Hotovo - fotoskrinka na policii,VP na počkanie.....20 min. času ma to stálo. A automaticky to dávajú na 3 roky nie ako píšu dve možnosti 1rok a 3roky.
|
|
Majo12
|
Mám dotaz či mi niekto nevie napísať svoju skúsenosť. Cesta domov Vidin (BG) - Dobeda Turnu Severin. Chodím to cez Rumunsko. Aby som videl aj niečo iné,tak zvažujem isť z Vidinu na Bregovo (SRB),Negotin a po 35 do Dobedy a cez Dunaj sa napojím na E70.Kilometrovo je to skoro rovnaké a aj čas mi ukazuje skoro ten istý. Oplatí sa tak ísť kôli videniu niečoho zaujimavého?
|
|
vinhifi
|
ja jel nekolikrat trasu Vidin Bregovo Negotin Železna vrata. Je třeba počitat se zvláštním fenomenem malých celnic. Pracuji pomalu a důkladně. Prověřuji znamky náklad pasy atd. Ale na celnicích nikdo neni, asi si to chtěji užit. Kromě vyhledu na Dunaj jsem moc zajimavosti neviděl, nepočítaje tu přehradu.
|
|
Anonymní
|
jedeme 12.7 do Svetiho Vlasu chce se někdo přidat?
|
|
zipo11
|
Tak 30.6 odchádzame do Sv. Vlasu ideme cez rumunsko na ten Vidin. Odporúčate nejakú overenú CS na tejto trase? Ja som pozeral na mapach že je všade OMV tak ak nemal niekto zlú skusenosť s ích palivom by som pravdepodobne tankoval tam.
|
|
VitoPO
|
zipo11 : omv je v ro v pohode, každopádne odporúčam zobrať nejaké aditívum, osobne užívam VIF a dlhoročná spokojnosť. Inak daj info ako ste sa mali na Sv. Vlase, ja tam začínam pobyt mesiac po tebe. :D
|
|
Ladman
|
Už to není to ospalé městečko jako před lety. Tam, kde se na louce před 18-ti lety pásli osli, kteří nás ráno budili hýkáním, teď jsou hotely a apartmánové domy. Hrozně se to rozrostlo, tenkrát tam spíš jezdili Bulhaři a taky ceny tomu odpovídaly. Panák plisky v hospodě 1,2 Leva, pivo 1,5. To už nen pravda. Je tam dlst Rusáků jako v Pomorie. Stav roku 2016.
|
|
Anonymní
|
My, když jsme byly někdy v roce 2008 v Nesebru, a jeli jsme na výlet do Varny, tak průvodkyně (Bulharka) nám tehdy říkala, že sv. Vlas ovládá mafie dvou bratrů (jména si už nepamatuji). Těm prý patří většina těch hotelů. Dnes je to třeba už jinak. Co se týká benzinek - já jsem bral několikrát u městečka Belotintsi u Lukoilu (43.549156, 22.941303) a v pohodě. Roman
|
|
zipo11
|
Vito PO: Dik VIF som, už kúpil. Určite napíšem ako bolo.
|
|
zipo11
|
Anonymní Dakujem vám za info
|
|
Majo12
|
Chodi niekto zo Sofie na Montanu po 81 ( ak ano aka je cesta),alebo vsetci tak ako ja doteraz cez Botevgrad.
|
|
vinhifi
|
ja jsem jel jednou po cestě č 81 ve srovnani s Botevgraden nemohu doporučit. ne že by kvalita byla tak špatná, ale je to přes hory, nastoupá se až 1400 mnm a neni žadny pořádný výhled
|
|
Anonymní
|
Souhlasím s vinhifi, jel jsem tam v roce 2016 a i když silnici částečně opravovali, minimálně ze 1/3 byla v děsném stavu. Na Botevgrad je to mnohem mnohem lepší. Roman
|
|
Sun12
|
Mám dotaz pro ty co jezdí přes Srbsko přes Tompu. Na mapy.cz(když si dá člověk dostatečný přiblížení) je vyznačena stavba okruhu Subotice. Odklání se hned za hranicemi a napojuje se na A1 na 4 km. Satelitní snímky stavbu potvrzují. Část je již dokonce v provozu. Nemáte někdo info jak to vypadá s dokončením? Jinak na internetu jsem se ještě dozvěděl že je to projekt starý 26 let a že to chtějí dokončit 2020.
#
27. 6. 18 12:57
upravil: Sun12
|
|
Muska
|
Ve Svatém Vlasu jsme byli minulý rok. Je pravda, že je tam ruština slyšet na každém kroku. Letovisko je plné nových a moderních hotelů a apartmánových domů. Krámků a restaurací je tam dost a zhruba uprostřed podle centrální dvouproudky je velký obchodní dům Merkur. Sice ještě nedosahuje velikosti sousedního Slunečného pobřeží, ale celkem rychle se mu přibližuje. Jen pláže jsou tam proti Slunečnému znatelně užší. Celkově je Vlas situován jakoby v mírném kopci a pláž od města odděluje útes.
|
|
VitoPO
|
V zásade je mi plus mínus jasné do čoho na Svetom Vlase ideme, už sme sa tam pár krát na výlet. Bývať budeme v blízkosti centrálnej pláže. Skôr by ma zaujímali nejaké tipy na dobré reštiky v blízkosti. Prípadne či má stredisko nejaké centrum, kde to podvečer žije, kde sú nejaké možnosti zabaviť deti a tak. :D Ak nie, nič sa nedeje. Ideme autom, Slnečné pobrežie za rohom, niečo vymyslíme :D
|
|
Majo12
|
|
|
Majo12
|
Ja len dúfam sakra,že ten Transfagarasan do 14.7. otvoria,lebo hore mám zajednané ubytko a nechce sa mi to celé meniť.
|
|
zipo11
|
VitoPo, tak to či je tam niečo pre deti som zvedavý aj ja. My ideme prvý krát. Najskôr sme mali zajednané slnečné, ale zmenili sme to na vlas. Centrálna pláž je tá pri prístave? Ubytko máme cca 600 m odtiaľ ako je Mistral 2
|
|
donco
|
27.7.večer vyrážím směr Burgas.Jedu přes RO.Nechce se někdo přidat?
|
|
Michal Brno
|
donco : zase jedeš s Wilsonem??
|
|
donco
|
:)))))no jasně klasika,Wilson nikdy nezklame...
|
|
gbzbgzb
|
jedeme do burgasu v pondelí ma nikdo take stajnou cestu jedem poprve díky
|
|
VitoPO
|
zipo11: Mistral 2 je presne na centrálnej pláži, my budeme bývať na druhej strane pláže smerom k Slnečnému Pobrežiu, takže plus mínus v rovnakej lokalite. :D
|
|
zipo11
|
Prosím vás aké máte skúsenosti s podsedákom v Maďarsku? Ideme dnes a teraz som zistil že sa mi malá uz nezmestí do autosedačky do 36 kg. Doma chodíme na podsedák. Dik za info
|
|
Anonymní
|
Jezdíme taky s podsedákem...pokud má homologaci, tak by snad problém být neměl nee... nevejde li se do autosedačky již, tak o jiné možnosti jak cestovat nevím.
|
|
qwtre
|
My, když jsme byly někdy v roce 2008 v Nesebru, a jeli jsme na výlet do Varny, tak průvodkyně (Bulharka) nám tehdy říkala, že sv. Vlas ovládá mafie dvou bratrů (jména si už nepamatuji). Těm prý patří většina těch hotelů. Dnes je to třeba už jinak. Je to stale rovnako :) Ti bratia su "DINEVI brothers". Patri im tam skoro vsetko vratane mariny.
#
1. 7. 18 13:18
upravil: qwtre
|
|
qwtre
|
V zásade je mi plus mínus jasné do čoho na Svetom Vlase ideme, už sme sa tam pár krát na výlet. Bývať budeme v blízkosti centrálnej pláže. Skôr by ma zaujímali nejaké tipy na dobré reštiky v blízkosti. Prípadne či má stredisko nejaké centrum, kde to podvečer žije, kde sú nejaké možnosti zabaviť deti a tak. :D Ak nie, nič sa nedeje.Mozes sa ist vecer prejst do mariny. Poobzerat mafianske auticka :) , minulého roku som tam videl aj "S-ko" s presovskou znackou. V samotnom Vlase je "zivot" sustredeny na ulicu "Car Siemon". A potom uz len prilahle ulicky okolo hotelov...
#
1. 7. 18 13:35
upravil: qwtre
|
|
zipo11
|
VitoPO: Tak sme tu. Zatiaľ je len tak v skratke. Pre deti som tu zatiaľ nič nevidel, najviac čo mi ru vadí sú asi tie malé pláže( ale každému vyhovuje niečo iné) a okrem tej ulice čo spomína kolega hore tak nič rušného. Ale celkovo je to fajn a na Slnečné je to kúsok. Ak potrebuješ niečo vedieť tak napíš ak budem vedieť napíšem prípadne zistím.
|
|
majaTV
|
VitoPO: čítam tvoje odpovede na každom fóre ohľadom cesty do BG tak mi hádam pomôžeš. Vyrážame 11.7. na Zlaté Piesky z TV cez RO. Včera cestovala kolegyňa a podala info, že v žiadnom prípade nemáme ísť na Turdu, lebo je tam uzavretá cesta. Takže moja otázka: ísť na Debrecen, oradeu, Devu, Sibiu a ďalej???? Alebo akú trasu by si nám odporučil???? Vopred ďakujem za odpoveď.
|
|
VitoPO
|
@qwtrek, zipo : chlapci, tá ulica je od nášho ubytka neďaleko, prístav to určite mrkneme, a keby niečo tak Slnečné pobrežie či Nesebar to isté :D @majaTV: na Devu z Oradei by som určite nešiel. Osobne neverím, že je nejaká cesta v okolí Turdy úplne uzatvorená bez možnosti obchádzky. Skôr si myslím, že kolegyňa videla postavenú cca 30 km diaľnicu z Turdy na Sebes, končiť má pri Aiud, čaká sa na papierovačky a má sa spustiť v priebehu júla. Ak bude zavretá diaľnica, odbočíš na starú cestu a do Sebes pôjdeš po starej. Byť tebou pouvažujem skôr nad inou trasou cez maďarsko. Somotor, Pácin, Kisvárda, Mateszalka, Satu Mare alebo Carei, Zalau, Gilau atď. Mne sa odtiaľ doteraz vždy išlo dobre, nemusím riešiť maďarskú diaľničnú a aj bez náhlenia to šlo odtiaľ rýchlo.
|
|
Anonymní
|
Dobrý den, chtěl bych se zeptat, jestli ty čekací doby co uvádí na přechodech jsou trochu pravdivé.V sobotu vyrážíme směr Carevo, tak se rozmýšlím kudy.
|
|
Anonymní
|
@maja, len smelo chod a to uz jedno ktorou cestou sa vyberies ci cez oradeu, carei, alebo satu mare,ako ti pisal VitoPO ,v podstate pri kazdej dojdes ku Gilau na dialnicu A3 ktora vedie smer Turda a potom bud uz pojdes po novootvorenej dialnici A10 smerom na sebes,ked ju do tvojho odchodu otvoria alebo po starej E81 na alba iulia sebes a dalej na A1 smer sibiu
|
|
VitoPO
|
Ďakujem anonymovi za doplnenie a upresnenie. Ešte by som doplnil, že tých možností ako sa vyhnúť ceste Turda-Sebes je viac. Namiesto Oradea-Deva, by som osobne zvolil skôr Oradea-Arad-Deva aj napriek viac najazdeným km. Prípadne sa od Turdy vybrať tzv. severnou trasou na Targu Mures, Sighisoaru, Brasov, Pitesti atď.
|
|
adalv
|
zdravím, již poněkolikáté cesta do bulharska přes srbsko/ ale zvažuji přes rumunsko , odjezd 18.7. děkuji za info
|
|
folwi
|
Vrátil jsem se z dovolené. Pár postřehů. Prvně jsme jeli do Řecka přes Srbsko a Makedonii. V Srbsku platí 130, všude na dálnicích jsou instalované značky 130 km/h, takže úplně v pohodě, pomalá 120 už je minulostí. Makedonie je kompletně průjezdná po dálnici, už i poslední úsek je hotov.(což vás na fóru o Bulharsku moc nezajímá).Zpátky z Řecka jsme jeli do Ahtopolu.Cesty v Bulharsku krom dálnice Sofie-Burgas asi nejhorší,hlavně od Sozopolu dolů.Z Ahtopolu jsme jeli do Eforie Nord,podél všech letovisek,kvalitní cesta až za Vama Veche v Rumunsku. Navštívili jsme Brašov,Transalpinu jsme projeli (Ranca-noc),zpátky na Arad byla uzavřená dálnice,nevím jestli v celém rozsahu,ale jel jsem po staré cestě,celkem to svištělo.Maďarsko bez problému. M1 projetá v pohodě,zatím žádné avizované opravy. Užívejte dovolené,šťastnou cestu.
|
|
Dana
|
Zdravím. Jedeme 4.8.2018 od Prahy do Bulharska přes RO. Vyjíždíme cca v 18.00 hod. Jedeme nonstop ( 3 řidiči, samozřejmě s několika přestávkami ). Přidá se někdo ?
|
|
deviltaz
|
Ahojte, viete niekto povedat ako a ci realne funguje to usekove meranie v Srbsku? Clanky aj upozornenia od ministerstva som cital, len v reale to je vzdy inak. Dajte vedieť - myslim tych uz tento rok tadial isli. Dakujem
|
|
VitoPO
|
Neviem ci to daval uz niekto sem ci niekde inde, ale v Srbsku meraju po novom 130 jedna radost. A samozrejme nasledne kasiruju.
|
|
Richies73
|
jedeme do Bulharska TAKY 4.8. ale z MIKULOVA. Nonstop nevim asi to zustava na mne...planovali jsme v RO prestavku v Banatu,,,česke vesnice
|
|
Anonymní
|
VitoPO: prečo neodporúčaš trasu z Oradei na Devu? Dnes som dostala info, že tá cesta je v pohode. Včera vyrážali od nás kamaráti touto trasou a poslali správu, že sa máme pustiť tade. Tak ja už fakt neviem :) Doteraz sme jazdili do BG 6 rokov cez Srbsko.
|
|
Anonymní
|
z mojho pohladu je cesta z oradea arad deva sebes nevyhodna uz len preto ze je dlhsia o 90km ako oradea gilau sebes i ked po nej ides dlhsie po dialnici ako u tej druhej varianty tak rozdiel jazdy po ceste 1 triedy medzi oboma je cca 40km a to mi nestoji zato urobit tych 90km navyse a kedze sme uz v ocakavani ze sa otvori cca 30km usek novej dialnice pri druhej variante tak uz nieje o com rozmyslat
|
|
Anonymní
|
Ja som nepísala Oradea - Arad - Deva. Písala som Oradea - Deva.
|
|
VitoPO
|
Oradea - Deva - Sebes, je výborná trasa pre toho kto sa chce pokochať rumunským vidiekom, nevadia mu ostré zákruty a prevýšenia a nejaká hodinka až dve strávené naviac v aute ho netrápia. Neveriacim Tomášom odporúčam vyskúšať a následne porovnať s hociakou inou trasou. Áno počtom prejdených km to je o pár km kratšie, ale aj napriek veľkej rekonštrukcii, ktorou táto trasa prešla nedávno, ani čas ani PHM na nej človek určite neušetrí. Pri porovnaní Oradea - Gilau - Sebes a Oradea-Arad-Sebes to vzdialenosťou jasne nahráva tej prvej. Na druhej strane za určitých podmienok môže byť práve tá dlhšia cez Arad rýchlejšia. Záleží od doby prejazdu, výkonu auta a skúsenosti vodiča. Totižto tá cez Arad je v podstate po rovine so zákrutami s menším polomerom, ako značne pokrútená trasa na Gilau. Nevýhodou oboch je značná zaťaženosť premávkou jak cez deň, tak v noci v pracovné dni, o čosi menej cez víkendy. Preto ja osobne volím trasu, ktorú som popísal o pár príspevkov vyššie.
|
|
Michal Brno
|
ahoj všem, pro staré bardy na osvěžení paměti a pro nováčky s datovým roamingem. Čekací doby na maďarských hranicích pro jednotlivé druhy vozidel....v pravé části.
|
|
Michal Brno
|
|
|
Michal Brno
|
|
|
Michal Brno
|
A ještě Giurgiu - Rousse. Kousek níže je pak ještě most Fetesti - Cernavoda a Giurgeni - Vadul Oii: https://www.untrr.ro/road-transport-information/bridge-tolls.html#.Wz4A5tIzbIU
|
|
folwi
|
Úsekové měření v Srbsku má fungovat tak,že mezi mytnicemi vám spočítají čas a tím i výslednou rychlost.V reálu na lístcích z mytnice,jsem neměl uvedené nic,co by tomu nasvědčovalo.Jel jsem ale slušně,130 jsem dodržoval.130 platí,všude nainstalované nové značky.Jel jsem ale v červnu ve čtvrtek,žádné fronty na mytnicich,přechod Backi Vinogradi prázdný,přejížděli jsme sami.Vyborna restaurace v Srbsku Abraham,hned za mad.hr.
|
|
Dana
|
Pro Richies73. Zdravím. My jedeme nonstop protože 5.8. již máme placené ubytování v Černomorci. V případě zájmu o společnou cestu ( nebo část ) : frantahrubes@seznam.cz.
|
|
Muska
|
Dnes brzy ráno jsme vyrazili směr Primorsko. D1 a D2 od Jihlavy po Břeclav byly v době od půl šesté do sedmi průjezdné bez kolon. Jen trochu zdrží místy snížení rychlosti na 80km/h. Úseky M1 před Budapeští, které procházejí rekonstrukcí, byly dopoledne taky bez kolon. Jen na jednom jsme díky autonehodě postáli asi hodinu. Další autonehoda byla těsně před sjezdem z M0 na M5. Zrovna to tam odklízeli a ze tří proudů byl průjezdný jen jeden = další hodina zdržení. Přechod Nadlac po dálnici bez čekání. Dálnice v Rumunsku téměř prázdné. Úsek Margina-Deva jsme jeli prvních třicet kilometrů za kolonou kamionů rychlostí okolo 40km/h bez možnosti předjet. Nyní jsme ubytovaní v Cabana Transalpina a zítra pokračujeme směr Ruse a navečer se doufám už vykoupeme v moři. Hezkou dovolenou a šťastnou cestu.
|
|
Michal Brno
|
Muska: díky za info a snad zítra s troškou většího štěstí bez kolon. Ať vám všechno vyjde....Hezkou dovču
|
|
Michal Brno
|
Muska:jak vypadal Nadlac ll (dálnice) v opačném směru? Jsou tam hlášené kolony na 1-2 hod....Nevšiml jsi si?
|
|
Muska
|
Nadlac II byl včera okolo 16:00 rumunského času bez čekání v obou směrech. Jen v pravém pruhu stály kamiony max 500m, to ale nemělo vliv na osobní automobily. Před hraniční budkou stáli mladí policisté, asi praktikanti. Nahlíželi do auta, brali si pasy, koukali do nich a pořád se něčemu chechtali a to i u auta před námi :). Chlap v budce si pasy jen rychle prohlédl a mohli jsme pokračovat, zdržení cca 3 minuty.
#
6. 7. 18 04:56
upravil: Muska
|
|
Michal Brno
|
|
|
donco
|
Vážení 28.7. v sobotu večer odjíždím do Burgasu přes RO s průjezdem přes Transfagaraš. Přidá se někdo?
|
|
Michal Brno
|
donco:já bych jel...ale už nebudu mít dovču. Vracím se 26.7 ze Sozopolu :-)
|
|
Michal Brno
|
donco:ale Transfagaraš závidím......
|
|
donco
|
Michal Brnoškoda,nenadělám nic.Ale jelikož jezdím každý rok už 25 let tak mě to že pojedu sám nějak ani netrápí.A budu mít Wilsona :)))))
|
|
Muska
|
Dnes jsme cestu dorazili. Z Rânci jsme asi v půl sedmé ráno pokračovali po silnici DN67C. Za obcí Novaci jsme odbočili na DN67 a po ní dojeli až do Ramnicu Valcea. DN67 je dle mého názoru zářný příklad toho, proč mnozí lidé přes Rumunsko tak rádi jezdí. Má kvalitní povrch, nádhernou krajinu střídají malebné vesničky, kde povolená rychlost 70km/h umožňuje důkladné pokochání a zbytečně při tom nezdržuje. Z RV klasika na Pitesti a okolo půl desáté šup na A1. Vloni jsme po ní ve stejný čas dojeli až do Bukurešti a přes obchvat do Ruse. To byla sobota a nebyl provoz. Dnes v pátek bylo aut na dálnici mnohem více, tak jsme zvolili cestu přes Vanatorii Mici. Jak bylo již popsáno, začátek nic moc, ale vyloženě díry nejsou. Zhruba od Dealu do Ghimpati je nový povrch a svádí k rychlé jízdě. Zbytek do Ruse sice nevypadá zle, ale mlátí jako D11 za slavné panelové éry. Do 80km/h se to ale dá, asi také záleží na autě. Ve Vadu Lat policie měřila rychlost, naštěstí v protisměru. Jsem posera, tak bych jel dál podle pravidel, ale hned nás předjel Rumun s cisternou, hnal to stovkou vesnice nevesnice, tak jsem se za něj pověsil. Na přechodu Giurgiu/Ruse, příjezd 11:55, jsme strávili celkem 15 minut platbou za most a čekáním v koloně asi deseti aut na přechodu. Policisti koukli na doklady, do auta a hybaj. V protisměru to bylo podobné. Dále opět klasika Razgrad a Shumen. V plánu jsme měli pokračovat na Karnobat a Aytos, ale dle rad tady na fóru jsme zkusili do Aytosu dojet po 7305 a 208. Je to hezká a rychlá trasa a je i kratší. Burgas jsme podjeli po obchvatu. Nemusí se prakticky vůbec do města. Je to i dobře značené dopravními značkami. Směr do Primorska další měření rychlosti, už nevím přesně, kde to bylo, tuším někde před Sozopolem. Opět následovalo dodržování maximální povolené rychlosti. To už jsem místní vyloženě sral a tak jsem se je z důvodu zachování bezpečnosti silničního provozu snažil pustit před sebe, kdykoliv to bylo možné. Na závěs jsem už neměl sílu. Únava z projetých kilometrů a zbytek zdravého rozumu mi velely dovézt rodinu zdravou. To je z naší cesty asi všechno, na co si momentálně vzpomínám. Doufám, že to někomu alespoň trochu pomůže v plánování cesty, stejně jako nám pomohly informace ostatních tady na fóru. Omlouvám se za případné překlepy, Jägermeister se Zagorkou si vybírají svou daň :D. Všem cestovatelům přejeme příjemnou cestu, krásnou dovolenou a šťastný návrat domů.
#
6. 7. 18 21:27
upravil: Muska
|
|
Michal Brno
|
Muska:super užívejte. Po Ramnicu Valcea stejnou trasu sem jel loni v opačném gardu a chystám se tudy i letos. Už jsem tady o tom psal, je to vážně pohodička. Já vyjíždím za 9 hod, ale mám poněkud jiný plán. Letos chceme vidět i něco z vnitrozemí. Dva dny Vidin-Belogradčik. Týden v Rodopech s výlety po okolí. Jeden den zajedeme do Řecka-Kavala. Projdeme si Plovdiv a pak tadá Sozopol.
|
|
Fanatic
|
Muska: Díky za popis cesty Rumunskem. Letos chceme jet (po dvouleté pauze) 21.7. Rumunskem do Obzoru. Jedou se mnou ještě dvě auta, z toho je jeden začátečník a proto jsem zvolil klasiku údolím řeky Olt. I když cestu znám poměrně dobře, budu rád za každou zprávu o stavu této trasy.
|
|
Muska
|
Michal Brno: tak to přeji pohodovou cestu. Ten trip po památkách závidím. Manželka je spíše plážový povaleč. Dokud prý jsou děti malý (10 a 16) a památky je nezajímají, tak se nikde nebudeme "zbytečně" trmácet. Asi jí chápu. Ti dnešní IT teenageři jsou k zabití. Ne, mám hodné kluky, ale doba je asi jiná. Nicméně návštěva Sozopolu a Edirne je tuto dovolenou nemine! to už vědí. Ostatně každou dovolenou jim alespoň malou porci poznání dopřeji :D. Ještě jednou šťastnou cestu.
|
|
Muska
|
Fanatic: údolím řeky Olt jsme jeli naposledy vloni. Je to další z perel Rumunska, i když se mnozí těší na náhradu dálnicí. Jasně, dálnice tuto trasu zrychlí. Chápu to, touto trasou jezdíme zpět domů, na střídačku s manželkou nonstop a už se těšíme domů. Ale pohled na stanující v částečně vyschlém korytu řeky mi jako rybáři a romantikovi vhání slzy dojetí do očí.
#
6. 7. 18 23:05
upravil: Muska
|
|
Michal Brno
|
Muska: díky, jdu trochu spát.
|
|
donco
|
Michal Brnodobře dojeď chlape,kolama dolů
|
|
Danusska
|
Ahoj, 30.7.2018 jedu s dětma z Brna do Bulharska na Sluneční pobřeží. Jedu přes Sibiu, kde se raději ubytujeme, abychom to nejeli v jednom zátahu. Má někdo zkušenosti z letošního roku z cest a hraničních přechodů. Mám naplánované přes Timisoaru, Arad, Sibiu, kolem Bukurešti na Ruse. Přemýšlela jsem o cestě přes Devu, ale podle těch, co tady psali, tak by to byla asi zdržovačka. Napíše mi někdo zkušenosti? Jedu poprvé...
|
|
donco
|
DanusskaJá to jezdím na Arad tam po okruhu a pak vlevo na Lipová,Děva,Sibiu.Do Timisoara je to zajizdka.
|
|
Majo12
|
Muska ....Ak Ťa môžem poprosiť podel sa potom s výletom do Edirne.Kam ísť,kam neisť, atď...... My sa tam tiež chystáme na otočku z Kitenu niekedy cca 22.7.
|
|
Michal Brno
|
Zdravím, takže hlásím prijezd na hotel. Je to na přespání ve Vidin v Bulharsku. Postřehy z cesty: myslel jsem, že když pojedu až druhý víkend, bude to lepší a volnější.... Bohužel.... I když jsem jel s "waze" nějak mobil ztratil maďarského operátora a nefungoval jak měl. Před Budapešťí jsem vhucel do zácpy jak prase. Po resetu mobilu mi to najednou ukazovalo stojí i kolonu, ale do té doby jen navigovat. Pozor na to. Pak nás stáhl z dálnice a jakž takž jsme Budapešťí projeli. Maďarsko musím bohužel shodit, v sobotu je to masakr. V Ceskubyly 2 svátky. Čtvrtek ti dva paňáci co nás naučili číst a psát a v pátek Mistr Jan Hus. Jenže toho máme jen my a to mi nějak nedocvaklo. Kamionu jak svatbu, Teda pardon jak Rakušan, Němců, Belgičanů, Francouzů s šatkama co jedou za rodinou do Turecka. Od Segedu se to provolnilo ale zajímavý postreh, začínají nám jezdit rumunskem. Jel jsem Arad-Timisvara-Lugoj-Orso a..... V plánu byl Calafat a pak Vidin. Waze ale rozhodl jinak a poslal mě na Železná Vrata a do Srbska. Řekl jsem si proč ne.. Změna je život. No po tom válčení se za milionem kamionu to Byl pohodová jízda. Bohužel po špatných cestách, ale 100 km/hod to šlo. Ale celnikum to celkem trvalo.... No Nadlac ll byl za 15 min, ale Železná Vrata 20 min a na vjezdu do BG dalších 20 min. Jdu spát....
|
|
Michal Brno
|
Sorry, za překlepy, mastim to na mobilu....
|
|
deviltaz
|
Michal Brno Kde si vo Vidin ubytovaný ? Je to dobré? Oplatí sa? Tiež zvažujem podobnú trasu tohto roku (ale mimo Srbsko)
|
|
Michal Brno
|
Hotel Vival, jsme tady už podruhé. Okolí je panelákové hrůza. Ale auto ti schovaji dovnitř za bránu, snídaně je v ceně a není to drahé....
|
|
Danusska
|
Díky za odpověď, taky asi tak pojededu (Timisoara je bokem, máš pravdu).
|
|
Danusska
|
To jsem odpovídala Doncovi.......zapomněla jsem to napsat:-)
|
|
Danusska
|
Ještě jeden dotaz ohledně dálničních známek. Už jsem si zjistila cenu jednotlivých známek, vím, že slovenská a maďarská jdou koupit elektronicky. Nevím jestli se dá koupit rumunská a bulharská elektronicky. Na web str je napsané, že ji musím vlastnit před příjezdem do Rumunska a Bulharska. To je mi jasné, jen nevím, jestli jsou taky elektronické (postačí doklad o zaplacení a dá se to přes internet) nebo papírové a já ji musím koupit buď na hranicích, benzínkách apod. nebo si jí nechat poslat domů. Já chápu, že je to možná blbý dotaz, ale nechci udělat chybu. Díky za odpověď
|
|
Fanatic
|
Rumunská jde koupit elektronicky, ale bulharská je klasická nalepovací. Lze ji koupit, po přejezdu hranice u kiosku, nebo u benz. čerpačky.
|
|
m.vlada
|
rumunská: https://www.roviniete.ro/
|
|
Michal Brno
|
deviltaz: Hotel Vival, jsme tady už podruhé. Okolí je panelákové hrůza. Ale auto ti schovaji dovnitř za bránu, snídaně je v ceně a není to drahé. Uvnitř je to lepší standart.,ciste a celkem prostorné. Majitelé bydlí v budově penzionu, takže není problém přijet i v pozdních časech. Na přespání pro 2+?deti za 30 eur na noc se snídaní.....
|
|
Anonymní
|
Zdravím,u Rumunské známky, koupené na internetu,si Vezme s sebou fakturu.Při výjezdu z Rumunska ji chtějí vidět.
|
|
Danusska
|
Děkuji vám všem za odpovědi, jste moc hodní :-) Přeji vám všem šťastné všechny cesty:-)
|
|
Michal Brno
|
Nikdo nikdy fakturu při výjezdu z Rumunska vidět nechtěl. Je to fáma. Nicméně si ji vždy vytisknu. A to na Železných Vratech dělají podrobnou kontrolu...
|
|
VitoPO
|
Fakturu za vignetu netreba. Staci vytlacena vigneta. Tu kontroluju celkom radi a casto. Hlavne v Giurgiu pri platbe za most.
|
|
Sioux
|
Zdravím všechny Pojedeme 16.7. už po 4-té směr Sozopol. Letos směr přes Srbsko s návštěvou a přespáním v Niš. Zpět přes Rumuny, ta krajina je suprovní a vždy minimálně jednu cestu zvolím tudy. Cesta zpět je bohužel naplánovaná na sobotu, ještě dnes se proklínám, že jsem na to přistoupil. Snad obchvat Bukurešti a Nadlac bude v poho. A zkusím asi odbočit už v Aytos, když si to tady chválíte. Jel jsem už z Karbonat nahoru a taky na pohodu.
|
|
donco
|
Michal BrnoMě se ještě nestalo,aby v Giurgiu nechtěli Rovinetu vidět.Pokaždé ji vyžadují.
|
|
VitoPO
|
Sioux chod z Giurgiu smer Ghimpati a Vanatorii Mici. Usetris kopu casu a nervov na obchvate :)
|
|
Majo12
|
deviltaz ..... Tu som už spal 2x a tento rok zas. Na prespanie super a hned ,,za rohom" maš Dunaj a promenádu a Kamenitzu super vychladenú za babku..... Vida Family Hotel ( cez booking)
|
|
Roman
|
Zdravím všechny, jen jestli je tu někdo kdo už absolvoval cestu do Bulharska přes Srbsko, jaké jsou ceny na Srbských mýtnicích a jestli už je dálnice až na SRB/BG přechod, koukal jsem na příspěvky a jen info přes Rumunsko. Děkuji
#
8. 7. 18 19:52
upravil: Roman
|
|
VitoPO
|
@donco:vigneta je vigneta a faktura za nu je vec druha. :)
|
|
Michal Brno
|
Donco; Přes Giurgu jezdím jen domu. Tam logicky nic vidět nechtějí. Most Calafat - Vidin, nikdy nic vidět nechtěli.... A jak jsem psal Železná Vrata (Por?ile de Fier) kde nám dali dokonce razítka a chtěli otevřít zavazadlový prostor, tam taky nic nechtěli vidět. A na cestě zpět Nadlac ll taky nic.... To je moje zkušenost. Když jsem jel v roce 2002 a o internetu toho ještě moc nevedel, přijel jsem do Giurgu a celník na mne hned "Ta a ekologická"! Tak jsem caloval Cash.....
|
|
Michal Brno
|
|
|
Muska
|
Vigneta a faktura za ni jsou jistě rozdílné věci, ale pokud Rumunskou vignetu platím přes internet, tak mi přijde proforma faktura a po zaplacení zase jen faktura. Tu na přechodu v Giurgiu/Ruse automaticky ukazuji při placení za most a zatím nebyl problém. Cedule na přechodu G/R ostatně k předložení dokladu o zaplacení informují.
#
8. 7. 18 22:49
upravil: Muska
|
|
donco
|
|
|
Michal Brno
|
Však já jsem nikdy netvrdil, že celnici v Giurgu ten doklad vidět chtějí..... Možná jste si je tak naučili když jim to dáváte automaticky.... donko:až pojedeš za pár dnů tak jim ten doklad zkus nedat.....
|
|
VitoPO
|
@Muska, donco : mno, tento rok som ešte rovignetu nekupoval, ale po minulé roky to bolo tak, že prvé dve tretiny toho dokumentu ktorý vám prišiel po zaplatení bola faktúra (daňový doklad) a posledná tretina bola samotná rovigneta. Teda je možné ísť len s odstrihnutou poslednou tretinou a faktúru nechať doma. Je mi jasné, že to nikto takto nerobí, ale je to akoby 2 doklady v jednom. Ešte ma napadá, že môže byť rozdiel v dokumentoch ak to niekto kupuje na firmu a iná zostava ak to kupuje fyzická osoba. @Michal Brno : nikto ich tam nič neučil, majú tam aj tabuľu vycapenú, rovignette control a radi to kontrolujú :D
|
|
Michal Brno
|
@VitoPO: O.K. Jak už jsem psal přes Giurgu se vracím domu, do Bulharska Calafat-Vidin... Tam jsem si ničeho nevšiml a nikdo nic nikdy nechtěl. Pro všechny případy ji mám taky vytištěnou sebou. Ale přijde mi Teda divné, že to chtějí jen tam. Proč to nechtějí v Nadlac a na těch dalších přechodech skrze které se vracíte. Tím tuplem, že poplatky platíte i na cestách domů.?
|
|
Michal Brno
|
Já platím rumunsko 2x, jednou zaplatím tam a jednou nazpátek...
|
|
Muska
|
@VitoPO: vytištěný doklad o zaplacení roviniety jsem si pořádně prohlédl a máš pravdu. Skládá se ze dvou částí oddělených přerušovanou čarou. První část je faktura a ta druhá samotná rovinieta. Obě části zabírají polovinu strany A4, tak mě ani nenapadlo je od sebe oddělovat. Další věc je její kontrola. Nikde na internetu jsem nenašel, že by ji rumuni na hranicích vyžadovali. Automaticky jí předkládám jen v Giurgiu při platbě za most. Jsou tam cedule "rovignette control" jak psal výše VitoPO. Osoba v budce si jí prohlédne a vrátí zpět. Kdyby jí nechtěli vidět, tak by jí asi vrátili hned. Při výjezdu z RO v Nadlacu II jsem si uvedené cedule nevšiml, doklad nedávám a nikdo ho tam po mě zatím nechtěl.
|
|
donco
|
Je to jenom v Giurgiu na výjezdu z RO,i ta cedule.Jinde a jindy to nikdy nikdo nechtěl
|
|
VitoPO
|
Ja som si podobnú tabuľu "vignette control" všimol aj v Petea - Satu Mare. Akurát tam som si to všimol len na vstupe z Maďarska. V opačnom smere som si to nevšimol, ale nejaká kamera tam na kontrolu asi je. V Giurgiu to pýtajú hlavne preto, aby vedeli vyrobiť niečo bokom. To už je tam zaužívaný folklór dlhé roky. Tak isto ako svojho času vyberali Taxu Ecologicu, či za most a tesne pred vjazdom na most stál týpek so samopaľom a ten to kontroloval zas. Kto si nevzal doklad o zaplatení, platil ešte raz. Teraz je to už samozrejme iné, len maniere osadenstvu stále ostali.
|
|
donco
|
Tak ten přechod v Giurgiu byl vždy tak trochu jiná liga. Ještě než Rumuni vlezli do EU tak tam to byla slušná džungle a úplatek tam chtěl pomalu i každý toulavý pes.Myči oken byly spřažení s policií a člověk si připadal jak večerníček jak rozhazoval bankovky.Ale vždy jen při cestě do BG.
|
|
Michal Brno
|
Jo tak to celkem souhlas. V tom 2003 jsem zaplatil Taxu ecologiku, Potom mě stopnul týpek v zelené uniformě a chtěl pás. Prý "Michal" kakoi grad?" Tenkrát jsem bydlel v Ostravě. "Aaaaaa Baník Ostrava. Pivo máš? ". Dal jsem mu 4 plechovky a bylo. Prý to byl holič na parkovišti.....ale bylo to levné....
|
|
Michal Brno
|
Muška; Jaké máte počasí u moře? Vidím dva dny chcalo. Po ceste dnes taky. Jsem v Rodopech - Kardžali, přijeli jsme do 30 stupňů. Večer jsme se šli projít a zakončil to lidlem. Ten je v nejnižším místě města. Za těch 15 min v obchodě se z ulice stála řeka. Tolika se v ní auta a voda nám olizoval pneumatiky. Už jsem myslel že nám to utopí auto. Lidl říkali,že se to tady stává 1x ročně. Tak snad už to nebude. Zážitek jak sviňa. Po hodině jsme odjeli menší ríčkou...
|
|
Michal Brno
|
Ne tolika, ale topila ...
|
|
Anonymní
|
Byli jsme letos v Bulharsku týden před prázdninami, rádi totiž jezdíme do přírody, když tam ještě není kupa lidí. Letos jsme to měli ještě zajímavější, jelikož den před cestou nám odešel motor v autě a tak jsme si půjčili kombíka https://www.autopujcovna-cb.cz/auto/skoda-octavia-1-4-tsi-combi/ a jeli jsme půjčeným autem a musím říct, že žádný problém ani na hranicích ani na cestách nebyl, ale opravdu to asi bylo tím, že jezdíme před nebo po sezóně, obecně, ale doporučuji nejezdit v pátky a v pondělí, jinak Rovinetu vidět po mě nikde nechtěli.
|
|
Michal Brno
|
|
|
Muska
|
Michal Brno: v Primorsku je od soboty střídavě jasno a polojasno, bez deště s teplotou okolo 26st. a při tom je moře příjemně teplé. Člověk nepadá na hubu, když jde na nákup nebo na poštu hodit pohledy. V sobotu jsme se byli projít do města a teploměr na radnici ukazoval ještě v jedenáct večer 24 stupňů. V neděli dopoledne jsme se byli koupat a odpoledne jsme zaskočili na Beglik Tash, paráda. Od středy se má ještě oteplit. Co se týká čistoty moře, tak se u břehu mele trocha vodních rostlin, ale po cca 10m je moře krásně čisté. Medůzy ani štípalky tu zatím nejsou. Tento příspěvek asi úplně nepatří do sekce "Autem do Bulharska" tak prosím za prominutí. Snad to trošku odčiním dotazem: cestou domů se chceme podívat na Palác Parlamentu v Bukurešti. Je reálné město projet a před palácem zaparkovat v sobotu okolo poledne? Díky moc za odpovědi.
#
10. 7. 18 00:16
upravil: Muska
|
|
Anonymní
|
Ahoj predpalacem parLamentuje obrovske parkoviste krasne tam zaparkujes,nevite jaka je cena za most cerna voda v rumunsku?
|
|
VitoPO
|
|
|
Čečulák
|
Na tom parkovisti obrovskem jsem v nedeli vecer stal uplne sam. Spise se tam sjizdi omladina a porovnavaji si velikosti pritlacnych kridel na svych Daciich. Je zdarma.
|
|
Danusska
|
Chci se zeptat - cestou z Bulharska nepojedeme zpět přes Ruse, ale pojedeme na Sofii a ubytujeme se u Rilského Monastyru. Byl tam někdo? Stojí ta prohlídka za to? A jak to vypadá na přechodu Vidin? Stojí se dlouho na převoz? Budeme tam v pondělí... Díky
|
|
VitoPO
|
Danusska : vo Vidine už niekoľko rokov stojí krásny nový most. :D Pochybujem, že kompy ešte fungujú. Platí sa tam 6,00 Euro za prejazd.
|
|
VitoPO
|
@Michal Brno : nevieš ako to teraz je s tým parkovaním v starom meste v Sozopole?
|
|
Danusska
|
VitoPO.....:-) Jj taky jsem dneska našla, že od r.2013 je tam nový most:-))). Taky jsem našla, že v Maďarsku i Rumunsku je povinné svícení i ve dne. Vím, že se to tady na foru řešilo - někdo říkal, že prý není povinné, ale fakt JE.
|
|
donco
|
DanusskaV Maďarsku je svícení povinné tuším jen při jízdách mimo město, povinné svícení je i v Bulharsku a v Rumunsku asi bude také,jen to tam asi moc nedodržují protože většina nesvítí.Ja to naštěstí neřeším, mám denní svícení.Jen mě udivuje, že každou kokotinu děláme jak opice po západu ale denní nesmyslné svícení je většinou jen v bývalých socialistických zemích.
|
|
Michal Brno
|
@VitoPO.; no já jsem až do soboty v Kardžali... Type mi po telefonu tvrdil, že všech o bude stejně jako loni. Dá mi kartu na vjezd a výjezd a bude vše O.K. Dam vědět až tam budu... 90 eur zálohy dostal, přijedu a on mi řekne že bohužel to včera změnili nebo já nevím co..... Všechno je v Bulharsku možné...
|
|
Michal Brno
|
Jaké počasí je u moře teď? Lidi koupele se nebo nosíte déštniky? Tady ve vnitrozemí jsou každý den přeháňky....
|
|
Michal Brno
|
Danusska Už jsem to tady dával. Jen pro forma a pro tve "záložky" http://www.vidincalafatbridge.bg/en
|
|
Majo12
|
Minulý rok cez Vidin čakačka 10 min.
|
|
VitoPO
|
@Michal Brno : tak som to splietol, bol som v tom že najprv more a potom hory :D
|
|
Kyjoě
|
Ahoj predpalacem parLamentuje obrovske parkoviste krasne tam zaparkujes,nevite jaka je cena za most cerna voda v rumunsku?Přes ten most jsem jel za poslední dva roky, vždy tam i zpět, platil jsem jen směr do Bulharska, jednou přímo na mostě v noci, málo lidí, jednou na OMV u pokladny, zpět jsem ani jednou neplatil, i když jsem chtěl, takové fronty, co jsem tam viděl, prostě jsem jen jel......
|
|
Janeček279
|
Tak taky se svojí troškou do mlýna. Vyrážíme z Prahy 3.8. ráno a nakonec jsme zvolili cestu přes Rumunsko, i když jsme původně chtěli jet přes Srbsko. Ale poté, jsem na webu zjistil dost podstatných info o čekání na hranicích Maďarsko - Srbsko, a Srbsko- Bg, raději jsme přebukovali ubytování po cestě a bereme to s přespáním u Deva a zpátky Arad. Nikdy jsem tamtudz nejel, tak jsem to tak švihnul jen plus mínus vzdálenostně, aby to na Slunečné pobřeží vyšlo tak v polovině cesty.Nicméně, těch informací tady je tolik, že se v tom normálně ztrácím, spousta měst, silnic, čísel..:-(. Takže spoléhám na to, že to prostě šlehnu do navigace a nějak mě to tam dovede, protože z té záplavy info tady fakt moc moudrej nejsem..každý preferuje něco jiného. Kdyby mi někdo chtěl napsat orientačně cestu Praha- Slunečné pobřeží, se zastávkama Arad a Devu, co nejvíce dálnic a jak to chodí na těch mostech přes Dunaj ( to jsem už vůbec nepobral)..budu rád :-) Díky.
|
|
Michal Brno
|
@VitoPO.:to snad nemyslíš vážně ???? prvně přeci dřina a potom odpočinek u moře, ne snad?
|
|
Fanatic
|
Janeček: Zkus Praha, Brno, Bratislava, obchvat Budapešti, Seged, Nádlak, Arad, Deva, Sibiu, Ramnicu Valcea, Pitesti, obchvat Bukurešti (nebo Vanatorii Mici, Ghimpati, Giurgiu), Jilava, Giurgiu, Ruse, Razgrad, Varna, Obzor, Sluneční pobřeží. Obchvat Bucuresti je značen směrovkou CENTURA BUCURESTI. Slovensko, Maďarsko, Rumunsko - virtuální známky (lépe koupit na internetu), bulharsko je nalepovací. Most Giurgiu-Ruse 3 eura. Platí se před mostem u kiosku. Jinač mapy na Googlu.
|
|
Janeček279
|
|
|
Fanatic
|
Janeček: Chceš-li to podrobně, tak 724 848 076.
|
|
Muska
|
Janeček: pokud jedeš poprvé přes Rumunsko, tak se určitě drž cesty, kterou popsal Fanatic. Michal Brno: v Primorsku včera odpoledne asi hodinu sprchlo, ale bez výrazné změny teploty vzduchu i moře. Dnes bylo celý den slunečno s teplotou okolo 28 stupňů a moře stále příjemně teplé. Děkuju za info ohledně parkování před palácem v Bukurešti.
|
|
VitoPO
|
@Michal Brno : oddych ako oddych ... hory či more ... :D :D :D hlavne, že človek zmení prostredie, nič nutne nemusí a proste vypne :D
|
|
Michal Brno
|
Muska: Díky za info. Snad to vydrzi.... @VitoPO: teď poti krev... Právě že musím. Děti musí b, t pořád v pohybu. Výšlapy a tůry každý den. Ale Rodopi jsou nádherné. Zítra jedeme do Kavaly, takový odpočinkový den,vylet do Řecka. Ale už se těším Sopolu na moře, na večerní procházky a na pivko....
|
|
Anonymní
|
ahojte ideme 18. 7. do primorska cez srbsko... Spime v sofii. Mario
|
|
Korba
|
Zdravím cestovatele. Chystáme se na cestu do BG oblast Balchik. Plánovač cesty mě vede přes celé RO až do Constanta, pak dolů podél pobřeží. Máte někdo zkušenosti s touto terasou. Děkuji
|
|
VitoPO
|
Korba : trasa to nie je zlá a vzhľadom k cieľu cestu aj logická. Vidím však na nej také dve neuralgické body, ktoré dosť závisia od doby prejazdu. 1. Bukurešť - či už centrom alebo obchvatom - cez deň sú obe varianty na dosť dlho 2. Od Constanty po hranice - neuveriteľné množstvo ľudí a áut, občas to ide veľmi pomaly, policajti s radarmi sú tiež dosť častým javom. Ak by ti vychádzal prejazd odtiaľ v nejakom menej exponovanom čase, nebude zdržanie skoro žiadne. Na ceste ale máš aj jeden extra platený most pri Crna Voda - 13 RON a dobré je mať hotovosť.
|
|
Korba
|
děkuji moc za info. Bukurešť chceme jet někdy v noci nebo brzo ráno. dá se na tom mostě platit v eurech?
|
|
Anonymní
|
Zdravím všechny co jezdí autem,můj dotaz je sice trochu mimo mísu tohoto vlákna, ale chtěl bych se zeptat, nemá někdo informace zda se ještě vyplatí v Srbsku kupovat cigarety, kdysi byly celkem levnější jak u nás. Zajímají mě zejména ceny cigaret Davidov. V těch budkách na hranicích stál karton 20 -22 EUR, nevíte jaká je letošní cena. Díky Jirka N.
|
|
VitoPO
|
@Korba : predpokladám že EURom to nepôjde, podľa všetkého tam majú nejaký automat. V dobe keď som naposledy odtiaľ išiel ja, tak to ešte nefungovalo. Ale dá sa to zaplatiť vopred online tu https://www.taxadepod.ro
|
|
Anonymní
|
Pozor na dovoz cigaret ze Srbska do EU!!!!! Může se tuším jen 2 krabičky na osobu!!!Maďaři to kontrolují a vybírají bud clo nebo přirážku?
|
|
Anonymní
|
Fanatic: včera jsem se vrátil z Obzoru, cesta údolím z Ramnica Valceu do Sibia je lepší než před dvěma lety. Některé úseky doopravili a doupravili. Provoz stále dost šílenej, ale dá se. Před Talmaciu zprovoznili směrem od Ramnice dvoupruh na předjíždění kamionů. Akorát tam zrovna vyhlásili nejvyšší povodňovou pohotovost. Řeka byla dost vysoko a majitelka apartmánu v Sibiu, kde jsme přespávali, že to vypadalo, že by se mohla cesta i uzavřít. Ale už se to tam asi uklidnilo. Pro všechny co cestují do BG přes RO. Cestou tam jsem jel přes starý přechod Nadlac mimo dálnici a v pohodě. Ani živáčka. Cestou zpět jsem jel dálnici a taky pohoda, Rumuni i Maďaři se ani nepodívali do pasů a poslali nás dál...ALE...v protisměru byla už fronta odhadem tak na minimálně dvacet minut...a to bylo deset ráno. Všem co teprve jedete šťastnou cestu a tiše závidím, mně už zase zbylo jen rok těšení. Max
|
|
Pekodc
|
|
|
Pekodc
|
Janeček279Jedu tuto trasu, stejnou, jak popisuje Fanatic, zkrať si to na Tvoji cílovku SP a můžeš si odeslat do mobilu. Obchvat Bukurešti doporučuji jet pozdě v noci nebo brzo nad ránem. DO RO vjíždím přes Arad navečer a vychází to. https://goo.gl/KUbbmP Hodně informací a odkazů najdeš taky tady: https://goo.gl/d1X7zt
|
|
Roman
|
Zdravím všechny, jen jestli je tu někdo kdo už absolvoval cestu do Bulharska přes Srbsko, jaké jsou ceny na Srbských mýtnicích a jestli už je dálnice až na SRB/BG přechod, koukal jsem na příspěvky a jen info přes Rumunsko. Děkuji
|
|
folwi
|
Cigarety v Srbsku pořád levné cca 60 Kč krabička bez hnusnych obrázků.Kupovali jsme 2 kartony LD Slim,ale ty ceny jsou příznivé u všech značek.Jeli jsme do Řecka ,vraceli se zpět přes Bulharsko a Rumunsko.Cigarety kontrolují jen Maďaři při cestě zpět do Srbska,jinak jinde to nikoho nezajímá.
|
|
Kyjoš
|
Most Crna Voda se dá platit kartou na každé větší pumpě, nejlépe OMV dlouho před mostem, tuším, že už od Bucuresti, na mostě přes den nezaplatíš, fronty strašné z obou směrů, proto pokud máte zaplaceno předem tak jen projedeš, nebo vůbec.neplať, stalo se mi to 2x, jednou protože byla fronta strašná, a podruhé když jsem jel z Bulharska, tak jsem se nezastavil na pumpě, ale v pohodě jsem projel, už platím předem na pumpách...
|
|
Anonymní
|
Dobrý deň!Neviete niekto ako to vyzerá s otvorením diaľnice A10 z Turdy na Alba Luliu?
|
|
Janeček279
|
Děkuju všem za reakce, poctivě to tady sleduji a tvořím trasu :-) ještě mám dotaz, i kdyzž asi tady někde už byly zodpovězeny. Ten most přes Dunaj, dá se platit eury a pokud ano, lze i kovové? Nebo je možnost kartou? Anebo musím chtě nechtě na cestu měnit i Rumunský love ? A další dotaz - poradí mi nějaký zdejší zběhlý cestovatel - cestou tam spíme v Deva zpátky spíme v Aradu. Chtěli bychom navštívit ten Drákulův hrad, ale spíše na zpáteční cestě. Kdepak on se tak zhruba nachází od těch našich zastávek?? Díky za reakce,
|
|
donco
|
Janeček279Most přes Dunaj pokud myslíš Giurgiu-Ruse zaplatíš v pohodě Eurama.Měl by stát 3? ale mě se to ještě nestalo a vždy chtějí 6? na které mi dají i paragon. Můžeš jim to dát klidně i v Centech.Kartou most platit myslim nejde.Pokud máš kartu nemusíš měnit RO peníze, tankování na kartu zrovna tak nějaké kafe a pití na pumpách.S Drakulovym hradem nevím včera jsem někde na FCB četl že je pro veřejnost zatím zavřený protože se jim tam usídlila medvědí rodinka s mladými.Treba dá někdo info jak to opravdu je.
#
13. 7. 18 15:11
upravil: donco
|
|
Fanatic
|
Chcedš-li na opravdový hrad Drákuli, musíš jet Transfagarašskou magistrálou na Poenari Citadel. Je to před přehradou Vidraru. Na hradě Bran u Brašova se Drákula nikdy nevyskytoval. Je to lákadlo pro turisty a ani nic moc tam k vidění není.
|
|
deviltaz
|
Prave som sa vratil z pracovnej cesty v Sofii, kde som mal moznost vyskusat 2 trasy: 1. Sk-Sahy-Budapest M0 obchvat- Dialnica M5 - Srbsko cez Backi Vinogradi - Belehrad cez centrum - Sofia. Prespatie v Nis. Zdrzania a problemy: M2 cesta Vac-Budapest cela rozkopana, ide sa 60km/h. M5 dialnica na mnohych miestach rozkopavky, po ceste niekolko nehod , odporucam mat waze alebo inu online navigaciu. Hranica do Srb bez cakania - Backi Vinogradi. Usekove merania v Srbsku nie su taka tragedia ako tu mnohi popisovali. Staci po ceste zastavit na 5min na pumpe (wc, kava,pauza). Vacsinu cesty som siel cca 140-150km/h. Mobilnych radarov v srbsku nebolo. Kalotina , streda rano o 7:00 hodina cakania- satkovych bolo dost. Chce to ist skor rano alebo neskoro vecer. 2.Cesta spat. Sofia-Gintsi-Montana - Vidin - Calafat (hranica Bg-Ro) - Drobeta Turnu Severin(prespanie na noc) - Lugoj - Stary Nadlac a zase Szeged - Sahy. Zdrzania a problemy: Cesta od Sofie na Gintsi v sucasnosti prebieha masivna rekonstrukcia , cesta je je skutocne zla. Od Gintsi cesta OK, ale kamionov je fakt dost a zle sa obiehaju. Navyse na 2 miestach bola vazna nehoda - vzdy kamion behol do jamy pri ceste. V Rumunsku od Calafatu do Drobeta Turnu Severin bolo vela policajnych kontrol, radarov a aj 1 civilne auto policie s radarom. Tato skusenost nas stala 50eur pokuty za rychlost. Samotne mesto Drobeta je pekne, mnoho historickych pamiatok. Cesta okolo aj krajina az do Lugoja je fajn. Kamionov ale dost. 2.skryy radar sme stretli pri Arade na A1. Ostatna cesta cesta OK. Hranice vzdy bez cakania (Vidin-Calafat aj Stary Nadlac)
#
13. 7. 18 17:45
upravil: deviltaz
|
|
qwtre
|
@ donco: Most přes Dunaj pokud myslíš Giurgiu-Ruse zaplatíš v pohodě Eurama.Měl by stát 3? ale mě se to ještě nestalo a vždy chtějí 6? na které mi dají i paragon.Cestou TAM Rumunom 3EUR/13RON a cestou SPAT Bulharom 2EUR/4Lv 2 roky dozadu ma Rumunka "obtiahla" a namiesto 3EUR som platil 6EUR. Vyuzila to, ze u nas pocitame osobne auti do 3,5t a preto ma skasovala ako za "Autoutilitare" namiesto "Autoturisme". Takze bacha! Pre osobaky plati cena v kolonke "AUTOTURISME" https://www.taxapod.com/taxa-pod-giurgiu-ruse-podul-prieteniei-dn5-e85-e70/Treba mat nachystane presne 3? a vymalovane, ci dostanem paragon alebo nie.
#
13. 7. 18 20:18
upravil: qwtre
|
|
donco
|
FanaticPrávě ten Poenari Citadel je údajně zavřený kvůli medvědům. qwtre díky za info.takhle mě ojebávali každý rok.Letos ji dám 3 Éčka a víc ani nudli :)
#
13. 7. 18 20:22
upravil: donco
|
|
VitoPO
|
Ja im viac ako 3 éčka nedám už z princípu a bez dokladu ani omylom neodídem. Osobné auto je tak ako píše qwrte autoturisme a finito. Oni to občas skúšajú a čo mám info, tak sa im darí.
|
|
qwtre
|
|
|
VitoPO
|
@qwtre : 28.7. proti noci, odchod medzi 17-18. Ty tento rok kedy ides? Zase tam co minuly rok?
|
|
donco
|
VitoPOTaké jedu 28.7. na noc.Kam válíš?
#
14. 7. 18 01:12
upravil: donco
|
|
Anonymní
|
Vcera jsme po 3 dnech dorazili do Primorska. 1 den cesta CB-Sibiu, 2. Den Sibiu-Transfagaras-Veliko Tarnovo, 3. V.T. -Primorsko. S Transfadaresem jsme meli kliku byl od 8-11.7 castecne uzavreny (info na webu Transfagarase). My projizdeli 12.7. Hranice Madarsko/Rumunsko do 10min. Za most pres Dunaj chteli 3 euro a kontrola dlnicni znamky. Hrnice Rumunsko-Bulharsko do 10min...v opacnem smeru kolona..police v bg nejak dirigovala provoz na kruhaci.A madari chteli videt maly tech.prukaz
|
|
VitoPO
|
donco: Sveti Vlas na tyzden a potom Varna tiez na tyzden.
|
|
qwtre
|
|
|
Majo12
|
Zajtra skoro rano vyrážam BA - Arad - Deva - Sibiu - Transfagaras - prespatie hore Arefu a v pondelok Ruse - Burgas - Kiten. Z Arefu sa budem snažiť dať info a ak nie z Kitenu určite.
|
|
Anonymní
|
Ahoje ja odchadzam 18. 7. do primorska. Asi pojdeme cez Srbsko.... Tak prajem stastnu cestu ... Mario BA
|
|
VitoPO
|
@qwrte : tak potom šťastlivo tam aj späť a užite si more :D
|
|
Michal Brno
|
@VitoPO: zdravím ze Sozopolu. Domácí moc infa o parkování nedával, musel jsem to z něj tahat jak z chlupaté deky. Prvně že hodina je zdarma tak že počká na úbytku a dá mi tam kartu na vjezd. Tak jsem se ptal, o když mi pak naúčtují celý pobyt. Protože vjedes na hodinu a dojedeš za 11 dní..... Tak pak mi napsal, že od 16b00 - 24:00 je tam blbá babka co všechno zapisuje. Má vše pod ko trolou, časy, SPZ, datum, číslo rezidentní karty. Takže to musím stihnout do 15:30 a on to semnou projede. Před průjezdem mi dal kartu, pokecal s vrátný a stojím tam co minule. Ale je to taková levarna. Kdybych chtěl na výlet, musím být prý do 16:00 nazpět.....
|
|
Michal Brno
|
Dříve než tam bude ta baba... Jak na pionyrskem táboru.... :-)
|
|
donco
|
Michal Brnotaková hyperaktivní baba dokáže pěkně zamotat celou dovolenou :))))))
|
|
pacesol
|
Tak mám čím dál více zamotanou hlavu z přechodů do Srbska. Sleduji na police.hu doby čekání a nevím co je pravda na rychlejších přechodech mimo dálnici. Dnes tam naskakovalo čekání 3 až 5 hodin, zatím co na Roszke bylo stabilně 2 h a podle kamer to docela frčelo. Nejmenší časy ale byly na Backi Vinogradi.Jeu až 29.7. tak snad už budou okurci přestěhovaní.
#
14. 7. 18 19:27
upravil: pacesol
|
|
Anonymní
|
Jak to prosím vypadá od Niše nahoru, už je zprovozněný nějaký nový tunel :-\
|
|
deviltaz
|
Od Niša po hranicu s BG sú už iba 2 úseky bez diaľnice. 1. tesne za Niš (to je ten pekný úsek s mnohým kratučkými tunelmi vysekanými do skál - Stara Planina narodny park) . 2. v blízkosti mesta Pirot Ale je vidno , že sa intenzívne pracuje aj na dostavbe týchto. P.S. v Blízkosti Bela Palanka vznikla nová mýtnica :(
|
|
VitoPO
|
@Michal Brno: dik za info. Posuniem to dalej kamosovi co tam mieri a bude musiet si nejako poradit.
|
|
gabi
|
Chystáme sa do BG cez Srbsko, vie nám niekto povedať či je už urobená diaľnica od Niš k hranici SRB-BG ?
|
|
gabi
|
V Srbsku sú zvýšené poplatky na mýtach?
|
|
VitoPO
|
Gabi: pribudli nove useky, tak sa logicky plati viac. :)
|
|
Majo12
|
Ahojte. Hlásim sa z tranzitného nocľahu v Arafu ,,Casa Eden". https://www.booking.com/hotel/ro/casa-eden-arefu.sk.html?aid=304142;label=gen173nr-1F CAEoggJCAlhYSDNYBGjAAYgBAZgBIsIBA2FibsgBDNgBAegBAfgBC5ICAXmoAgQ;sid=8a6c48425c2693c33 3a1117f90cbeddb;atlas_src=sr_iw_btn;dist=0;room1=A%2CA;sb_price_type=total;type=total &Ubytko odporúčam.Ochotný majite,velká letná zahrada na posedenie,za 23? super. Je to hneď pod priehradou a ako sme sa osprchovali zbehli sme 100m do dediny na pivo za 3 Lei. A čo sa týka cesty tak na parádu. Madarsko som z BA prešiel ako nôž maslom ( vyražal som o 5:00). Išiel som cez Nadlac kde som pobudol 5 min. Ale ako sme sa vracali na A1 tak som si všimol,že aut tam bolo na dialničnom prechode veľa. Cez Rumunsko tiež naparadu plynule. Transfagaras paráda. Zážitok na celý život. Potom cesta k priehrade už nič moc,lebo stále sa ide lesom a nič nie je vidieť.Okrem Nadlacu kde som stál 5min. som sa nezdržal v žiadnej kolone. Uplne naparadu to dnes bolo. No zajtra do Kitenu to už bude ťažší oriešok.....
|
|
qwtre
|
Od Ramnicu Valcea do Pitesti dnes suvisla kolona... casova strata cca 1 hod.... za Ramnicu v kopcoch v prevadzke len jeden pruh, takze predbiehanie komplikovane... v porovnani s predchadzajucimi rokmi tento usek mam asi najhorsi cas....
|
|
Petas
|
Zdravím, je tu stále někdo, kdo by vzal dva mladé lidi do Bulharska? Ideálně v rozmezí 2-4 srpna. Jsme nenároční :)
|
|
Petas
|
@Richies73 jedeme do Bulharska TAKY 4.8. ale z MIKULOVA. Nonstop nevim asi to zustava na mne...planovali jsme v RO prestavku v Banatu,,,česke vesniceměli byste případně dvě místa? řídím spoustu roků, mohli bychom se případně podělit.
#
15. 7. 18 23:11
upravil: Petas
|
|
Anonymní
|
Jel už tady někdo přes přechod SRB-BG Strezimirovci? :-\ Děkuji předem za odpověd.
|
|
donco
|
PetasJá jedu v sobotu 28.7. a místo bych možná měl
|
|
Majo12
|
Tak sa hlasim z Kitenu. Cesta z Arafu po obchadzke Vanatori Mici - Giurgiu - Ruse - Sumen - Kamchia (tam odbocka 7305 ) - Vresovo - Aitos - Burgas - Kiten. Som milo prekvapeny,ale tento rok som nebol v ziadnej kolone. Az podozrivo cista jazda. Aj dnes. Do Ruse ok. Len za Vanatori Mici cez par dedin tankodrom.V Ruse nas bolo 10 aut takze hned sme boli hotovy. Po Bulharsku ok len v kopcoch na Kamchiu som dobehol 4 kamiony s drevom ale nakolko isli 20km/hod do kopca tak som ich dal cez plnu.Ako vravim cesta na 1*. Prajem vsetkym peknu dovolenku a dobru a bezpecnu cestu.
|
|
donco
|
Majo12prosím tě na ten Ajtos ta cesta 7305 je opravená?Dříve to bylo utrpení jaký to byl tankodrom
#
16. 7. 18 18:28
upravil: donco
|
|
Michal Brno
|
Donco: Už loni to bylo na parádu..... Však jsem to tady popisoval........
|
|
donco
|
Michal BrnoOk díky moc.Jde mi hlavně o to abych nevyklepal někde Wilsona
#
16. 7. 18 22:14
upravil: donco
|
|
Majo12
|
Ten usek je ok. A hlavne ani jeden kamion.Len od Aitosu asi 10km usek hrbolaty povrch,ale zazil som uz aj horsie veci.
|
|
Anonymní
|
Ahojte tak som asi na rade ja. 18. 7. ideme do Primorska cez SRB.. Tak som zvedavy ako postupilo budovanie ciest v SRBSKU... Prajem vsetkym stastnu cestu Mario BA
|
|
Petas
|
Děkuji Donco, ale máme dovču až od 2. Je Váš termín pevný?
|
|
Michal Brno
|
Donco: Neboj, Wilsona nevyklepes. Je tam ale jeden úsek se spoustou zatáček. Logicky tedy při velmi vysoké rychlosti a závodním stylu jízdy, zapni klimatizací a září okna. Jinak by ti mohl vypadnout.... -:-)
|
|
bg_NZ
|
19.7. smer Pomorie cez SRB...prosím píšte info z cesty Aj ja prajem všetkým šťastnú cestu a šťastný návrat domov.
|
|
Roman
|
Bg_NZ: tady se ohledně cesty přes Srbsko nic nedozvíme, ten kdo tudy jel, tak nic nenapíše, jinak spoustu nepodstatnych věcí mimo téma a přes Rumunsko!
|
|
Čečulák
|
Tak já Ti něco důležitého Romane napíšu. Jestli to bude přes Srby na h...o, tak si na pláž neber klobouček a změn bar :-). Letos dám Srbsko, když si mi to vloni tak vychválil :-).
|
|
Richies73
|
mame ješte 3 deticky vzadu tak plno
#
17. 7. 18 23:07
upravil: Richies73
|
|
Roman
|
Milane vypadat že přes Srbsko se letos nejezdí, paaaač tu nikdo nedává žádný informace. Jo a bar měnit nebudu......
#
18. 7. 18 07:34
upravil: Roman
|
|
Anonymní
|
ppro cestu přes Srbsko sledujte tedy diskuzi http://diskuze.recko-autem.cz/viewtopic.php?f=2&t=146&start=110 případně další info na http://www.recko-autem.cz/
|
|
Anonymní
|
Zdravím všechny cestovatele do BG.Zkoušel někdo alternativní přechod ke Kalotině Strezimirovci?Podle Google map by tam měla vést solidní silnice a od Niše je kus dálnice.Díky za všechny postřehy.
|
|
Fero
|
Dovolenkujúci v Primorsku, ako to tam vypada s pocasím? V sobotu mam vyrazit a pozeram, ze hlasia na buduci tyzden samé zražky. Najlepsie by bolo kuknut nejakú bg tv. Ak budete mat info budem rad za odpoved. Vďaka.
|