"Opatrnosti není nikdy dost a štěstí přeje připraveným ..."
Nechci vířit vodu, ale po tom, co předvedla CK BG Travel v součinnosti s Generali Pojišťovnou (viz.
http://www.najih.cz/5_533_3.html), stálo by za zvážení vystupování CK, taktéž specializované na Bulharsko, konkrétně
RS Tour(
http://www.rstour.cz/ ).
Historie CK nesahá daleko. Majitel již v cestovním ruchu podnikal (např. zkrachovalá I. Parkam Holidays). Nehodnotím služby CK, nemám s ní zkušenost, ale zarážející je (tak jako u BG Travel)její zajištění, tedy pojistná částka na 3.000.000,-.
http://www.rstour.cz/webdata/_attch/certifikat_pojisteni_proti_upadku.pdf I. Parkam Holidays byla pojištěna na 8,5 milionu, což ani tak nedostačovalo k pokrytí závazků...
Pojištění na 3 miliony, v případě RS Tour, je, dle mého názoru, také nízké.
Čistě teoreticky, pokud CK vyhlásí krach a na plánovanou dovolenou nevyjede v následujících 6 týdnech 500 lidí (rodiny s dětmi, tedy např. 180 "smluv" /při průměrné ceně 10tis./os./), škoda je 5.000.000,-. A co teprve klienti, kteří zůstanou v zahraničí (ubytování, repatriace, vícenáklady, ušlý zisk, apod.)...
Kdo klientům zaplatí škodu? CK pravděpodobně ne. A pojišťovna ... (viz. BG Travel).
Na dotaz o výši pojistného krytí Vám CK musí odpovědět (předložit smlouvu). Nehledě na to, že tuto částku (pojistné) většina CK promítá do cen zájezdů, platí ji tedy klienti (tzv.: v ceně zájezdu = pojištění proti úpadku).
Přeji Vám všem prima zbytek léta. A než se vrhnete do nějaké smlouvy, čtěte informace ve smlouvě a informujte se (třeba na Internetu).
http://www.krachycestovek.cz/clanek/154-podivne-lonske-slevy-a-podnikani-bez-koncese http://www.krachycestovek.cz/clanek/196-klienti-i-parkam-holidays-zrejme-doplatili-na -necinnost-uraduhttp://www.krachycestovek.cz/clanek/215-i-parkam-holidays-proc-nekteri-dostanou-peniz e-drive-nez-jini