Matala

Autor Text dotazu nebo odpovědi
Yuhů
Prosím o komentáře ke stránce Matala na mém webu o Krétě. Zejména prosím o opravu nepřesností v údajích a o doplnění důležitých věcí, které se tématu stránky Matala týkají. Děkuju.
# 23. 6. 08 01:48
Calala
Poznámka moderátora: Fotky přestaly fungovat. Pokud sem přijde autorka tohoto textu, prosím nechť mi zašle na sebe kontakt, rád bych znovu vložil její fotky do textu.

Než se rozepíšu o svých zážitcích (zejména) z Mataly, tak chci poděkovat autorovi za skvělý web o Krétě. Už přes tři roky chodím pro moudra na jakpsatweb.cz, a že má Yuhů web o Krétě, jsem netušila a velice příjemně mě to překvapilo. Načerpala jsem tu spoustu informací před mou vysněnou i když krátkou dovolenou na Krétě.
A teď k věci:

1. Co se týče vybavení v Matale, tak malý detail (asi zcela nepodstatný, ale přesto ho sem napíšu, nás potěšil ;-)): na náměstíčku jsme objevily (poměrně slušné a čisté) veřejné WC (a dokonce zdarma). Přímo nad fontánou je malý vybetonovaný plácek s telefonní budkou, dřevěnou lavičkou, dvěma stromy (fíkusy) a oním WC.

2. Velké díky za tip na starý kostelík v Matale. Opravdu to vypadá, že nebude moc známý... Je to okouzlující místo, přidávám ještě fotky (jsou moje, a v případě zájmu je, Yuhů, klidně můžete použít na web). Neřekla bych, že je nějak moc stranou. Tedy když už člověk ví, kde hledat... Je to odhadem jen 40 m od centrálního náměstíčka s fontánou, když stojíte na náměstí čelem ke skále a za zády máte pláž, tak tam vede ulička šikmo z pravého horního rohu náměstí (je tam i šipka). Je to opravdu kousek.

3. K vybavení pláže v Matale: kromě erární sprchy je tam i domek s erárním WC a kabinkami na převlékání (WC je nic moc, turecké záchody, ale je zdarma). Na pláži je během dne plavčík a služba první pomoci. Info o WC a kabinkách na pláži asi nezajímá ubytované v blízkých hotelech (třeba Frangiskos nebo Zafiria), ale spíš ty, co to mají do hotelu z pláže dál (Matala Bay, Princess Europa nebo Valley Village) ;-)
Teď to asi vypadá, jako že WC jsou moje oblíbené téma, ale vzhledem k tomu, jaké bylo složení naší "výpravy" (6 letá holčička + maminka + babička skoro důchodkyně) to snad pochopíte ;-)

4. O cestování (veřejným linkovým) autosem po Krétě bych se ráda ještě víc rozepsala v příslušném článku, pokud si vyšetřím trochu času. Já jsem měla v plánu jen Gortys a Festos, a řekla bych, že to se dá z Mataly celkem v pohodě stihnout dokonce i za půl dne (pokud se ovšem nerozbije autobus a nevypadne spoj, jako se to stalo mně). Původně jsem si chtěla zaplatit klasický výlet s cestovkou, ale ačkoli autobusy sváží do Gortysu a Festosu turisty z celého ostrova (výletních autobusů jsem viděla za ten den desítky), tak z Mataly (odkud je to opravdu kousek) žádný organizovaný výlet neexistuje. Proč to netuším. Zdálo se mi to dost postavené na hlavu.
Z Mataly jel v 7.00 autobus, který byl kolem 7.40 v Gortysu, prohlídka neplacených (díky za tip, opravdu super!!!) i placených vykopávek mi trvala 2,5 hodiny. Z Gortysu je nejlepší jet pak prvním možným spojem do Miresu. Z Miresu jezdí spoje nahoru k Festosu po hodině (zatímco z Gortysu po delších intervalech). Prohlídka Festosu mi zabrala něco málo přes 1 hodinu. Z Festosu se mi podařilo dojet do Mataly velmi rychle stopem. Busy Festos--Matala jednou totiž odpoledne jen ve 12.40 a 16.40 (info září 2008). Bohužel jsem spěchala do Mataly, jinak bych zašla ještě do Ag. Triady a jela zpět posledním busem.

5. Procházky/Red Beach: Kromě dvou v článku popsaných cest na Red Beach se používá ještě další, která je dle mě zdaleka nejpohodlnější. Pokud pominu cestu kolem pobřeží tak z Mataly k sedlu se dá jít
A) po (v článku zmiňované) silnici, která odbočuje z hlavní Matalské "třídy" těsně před silniční závorou (ta ohraničuje něco jako pěší matalskou zónu). Dobrý orientační bod je také matalský kostel, odobočka je kousek od něj (od kostela je to kousek směrem ven z městečka). Tato zprvu pohodlná cesta ale na konci k sedlu velice prudce stoupá (kousek se šplhá po skále). Není to nějak extrémně obtížné, ale přece jen to není vhodná trasa pro lidi s horší kondicí.
B) z Mataly vede ještě jedna pěšinka, to ale musíte vejít do města a někde (myslím) až za náměstím najít správnou odbočku (vlevo). Je také označená. Vystoupáte nad městečko malými uličkami a pak jdete po úbočí souběžně se silnicí. Stoupání k sedlu máte už za sebou a jako bonus máte nádherný výhled na celou Matalu. V pohodě jsem to absolvovala s malým dítětem a babičkou. Tato cesta je ovšem o něco delší.

Tyhle dvě cesty se nahoře v sedle mezi kopci spojí a pak se pokračuje kolem jakéhosi plotu. Od branky v plotě už je vidět moře.
Na Red Beach bylo opravdu dost lidí bez plavek, bylo to asi tak půl na půl. Fungoval tam i plavčík, který zároveň pronajímal lehátka a slunečníky (info září 2008). WC, převlékárny ani sprcha na Red Beach nebyly. Z fotky si můžete udělat (podle lehátek) představu o velikosti pláže. Na fotce chybí část pláže pod srázem ze kterého jsem pořizovala foku.

U severní skály na Red Beach jsme objevily dva obrazce vyryté do skály, asi nebudou mít moc prastarý původ... že by nějaký nudící se hippie? ;-)

6. Procházky/Kommos Beach: všichni nám říkali, že na Kommos Beach půjdeme dlouho, že je to pět kilometrů atd. Nicméně mně se to zdá trošičku přehnané. Z centra Mataly, bych řekla, že to je na začátek Kommos Beach asi 4 km. My jsme šly až od hotelu Princess Europa, tj. měly jsme cestu o cca 700 m kratší. Tahle vycházka nám trvala (velice pomalým tempem) jen hodinu. Bylo to úplně v pohodě.
Pro zajímavost: na jižním okraji pláže Kommos jsme viděly nápis, který zde výslovně zakazoval koupání a opalování bez plavek.
# 28. 9. 08 01:50 upravil: Calala
Calala
ad. Hotely (které využívají české cestovky). V článku je uvedeno, že Matala Bay je dál od moře (což je pravda je to cca 550 m), ale u Princess Europa to uvedené není. Ta je ve skutečnosti od pláže ještě dál než Matala Bay, cca tak 700 m. IMHO by bylo přehlednější kdyby tyhle dva hotely byly uvedené ve výčtu v článku v opačném pořadí.
(Stručně moje osobní zkušenost z našeho hotelu: v Princess Europa se nám moc líbilo. Bylo tam stále uklizeno, krásný bazén, fajn obsluha, taky se snídaněmi 100% spokojenost.)
Tohle je zřejmě oficiální stránka hotelu Princess Europa
# 28. 9. 08 02:11 upravil: Calala
Yuhů
Díky za fotky a povídání. Děkuju taky za možnost použít fotky na webu, ale spíš bych potřeboval ještě nějaké fotky z míst, kde jsem nebyl, pro inspiraci.

Od Festosu do Mataly se stopuje opravdu velmi dobře. Na Krétě je to zřejmě stejné jako ve zbytku Evropy -- čím dál od civilizace, tím lepší stop.
# 29. 9. 08 00:18
Hana Fikrlová
Fragiskos, ubytování dobré, ale měli by vyměnit kuchaře. Jídlo stále stejné. Jinak se nám líbilo.
# 29. 9. 08 11:24
Jarda
co dodat :-)) vše tu je :-)
# 24. 2. 09 12:55
Daniel Dušek
Matala je pro mě jedno z nejkrásnějších míst, které jsme ve středomoží navštívil. rád by tam opět jel a sháním ubytování v soukromí. Máte s tím nějaké zkušenosti, co byste mohl doporučit?
# 11. 5. 09 22:22
nnaria
Matala - krasne more a pobrezie. Ale nikdy viac v termine maj/kveten/. More cca 18 st, vzduch 23 st., vietor 6.dni zo 7.
Hotel Frangiskos blizko mora, jedine pozitivum. Strava 4 dni baranina, vlhke izby, vymena uterakov l krat za tyzden,neochotny personal, l bazen pre dospelych, ziadne moznosti pre deti.
# 18. 5. 09 18:48
Yuhů
Danieli, podívejte se na moji stránku o hotelích v Matale a pak si je zkuste najít na Googlu.
# 23. 5. 09 17:56
vonas
Byl jsem na Matale před sedmi roky a letos. Z černého písku tu nezůstalo skoro nic. Všude je hrubší světlí písek, který hnán větrem je dost nepříjemný
# 6. 9. 09 14:23
elimedia
Kommos - Kalamaki. Odlétáme tam nadivoko 12.9. - víte někdo v Kalamaki o pěkném ubytování? Je tam bankomat nebo stále až v Matale? Zajíždí autobus Heraklion-Matala do Kalamaki nebo to je jako dříve= vystoupit v Pitsidia? Je ještě na Kommos hipík Cakeman? :) Děkuju za info J. (na oplátku pak doplním info až přijedu)
# 10. 9. 09 00:21 upravil: elimedia
Yuhů
Jediné, co vím, je to, že autobus do Kalamaki nezajíždí. Minimálně ten, kterým jsem jezdil já, tam nejezdil. Bankomat těžko říct, tipnul bych, že tam bude.
# 19. 9. 09 00:21
elimedia
Kalispéra
Jsme zpět - jo, vše se to tam na jihu Kréty kolem Mataly dost zalidňuje.
Bydleli jsme v Kalamaki (pokoj Seaview 30E bez snídaně) - jídlo je nejlepší hned u pláže uprostřed - u Kostase - na první pohled si řeknete fuj, tu se zastavil čas před 20lety, navíc zvláštní obsluha = kulhající řek Kostas 82 let a Bulharka neurčitého věku :) Zajímavé a vřele doporučuju = jídlo 1*, ceny 1* !! V Kalamaki na textilní pláži stále slunečníky zadarmo. Pro nás naháče dobrá zpráva: Cakeman(Kuchenuwe) je furt na svém místě :) Kommos pláž je uprostřed povětšině nahatá (asi 300m) a mimo léto bez větru. //Pozor! Červenec a srpen je zde velmi větrný - místní doporučují na Kommos v létě nejezdit//
Matala: je ucpaná (ještě před třemi lety tam bylo plno lidí, ale teď...), pláž v Matale je na tom hůř než na severu Kréty - co v Matale na pláži dělají lidi celý týden nepochopím... RedBeach - textiláci už jsou 70%, pláž je úplně přelidněná (kde že je doba před třemi lety...).
A ještě sem přidám Lendas: krásné místo, ale pláž nic moc. Proto doporučuji Dytikos (1Km přes kopec na západ) - 4x taverna, 5x ubytování, úúúžasná pláž kamínková, super na šnorchlování. Jídlo v Dytikos: určitě zajděte do taverny Voula (ta bílá budova hned pod silnicí, každý večer je zde úplně prázdno, protože paní Ang. a Něm. moc neumí- zato opravdu umí vařit - na rozdíl od poněmčených taveren hned přes cestu.) Ubytování dvoják 30E, ale u Vouly je ubytování prostinké, asi mrkněte jinam v Dytikos.
Auto: I letos bylo nejlevnější půjčit si auto v Matale 100m od centra u "Motor Nick" Suzuki Jimny 4x4 za 120E na 3 dny. Autopůjčovny v Kalamaki jsou cenově nejdražší snad na celé Krétě (i proto, že tam nezajíždí autobus). Nechcete-li auto, doporučuju autostop, zastavují většinou němečtí turisti :)
Jídlo: stále platí, že ve vesničkách ve vnitrozemí se v taverně spolehlivě nasnídají 2 lidi za 4E dohromady, večeře do 10E se vším pro dva. V turistických lokalitách je to 2-3x dražší.
Jásas
# 22. 9. 09 17:01 upravil: elimedia
ANCA
NEJLEPSI PLAZ KDE SEM DKY BYLA ALE CERNEJ PISEK TAM FAKT NENI=)
# 16. 3. 10 19:47
Anonymní
nemohli mě odtama dostat :( nejradši bych tam bydlel.. škoda že vnitřní malby už jsou pryč, přitom ještě před cca 5ti lety jich tam bylo požehnaně, dnes 2010 už ani jedna
# 30. 5. 10 23:05
Romuška
Diky za skvělé stránky.Jedeme do Mataly,tak se budou tyto informace moc hodit.
# 30. 6. 10 09:42
Anonymní
Ráda byh nesouhlasila s hodnocením hotelu Frangiskos. Byli jsme zde dvakrát a naprosto nám vyhovoval. Jde o to, co člověk očekává a nám vyhovovalo jisté apartmánové soukromí a velká blízkost pláže.Hotel Frangiskos bych velmi doporučila.
# 5. 11. 10 21:48
Lenka Kellerová
Právě jsem si přečetla Vaši negativní referenci na hotel Fragiskos, samozřejmě přes Firo-tour,takže se začínám děsit. Za týden tam máme letět s dětmi. Snad chytneme také nějaký lepší pokoj, nezbývá než doufat.:-)
# 7. 6. 11 23:12
Anonymní
Pozítří nám končí dovolená v hotelu Orama - přes německou cestovku. Musím říct, že super. Není to samozřejmě žádná 4 hvězda,ale pokoje čisté,denně uklízí, ručníky mění tuším obden, bezva bazén, snídaně v pohodě,jen pořád obden stejné. Majitelé příjemní a vstřícní. K pláži trochu dál, ale nic strašného. Mohu doporučit.
Jen koukám budeme odjíždět v pravý čas. Minulý týden super, teď se to sem začíná valit, a češtinu už slyšíme víc než je zdrávo :-)
Na Red Beach bylo ještě v úterý poloprázdno, ale strašný vítr,jsem normálně zbičovaná pískem :-)
Nejlépe jsme se zatím najedli na pláži v taverně SIRTAKI, celé menu včetně salátu,báječného hlavního jídla a vína za 7,90 Euro pro jednoho. Uvnitř vesnice se dá najíst i za 3 Eura.
Celkový dojem z Mataly je dobrý
# 29. 6. 11 21:17
Dobrý den,
předem díky za super stránky se spoustou užitečných informací, včetně tohoto fora - super!
Za měsíc jedu do hotelu Fragiskos, tak pak dám vědět, jaká je současná situace - nevyděsil jste mě, spím dobře i za zvuků cirkulárky a v pokoji trávím jenom tu nejnutnější dobu:-)
Ad utajovaný název, budete se divit, ale pravdu má Firo tour, ne ti ostatní - pro přepis Frangiskos by musela být řecká verze ??????????, ve skutečnosti je to ?????????? - dvojhláska "??" se čte "ng", dvojhláska "??" se čte "g", takže možná to ani nechtěj ta tajit:-)
# 8. 8. 11 19:59
Zuzana Moravcová
A sakra, ta potvůrka nebere řeckou alfavítu - takže trochu otrocky, aby to bylo "ng", musely by být dvě gammy po sobě, řekněme "gg", ale oni tam mají gammu a kappu, řekněme "gk"
# 8. 8. 11 20:01
Yuhů
Pro mě je směrodatné, jak to přepisuje majitel. A ten si to píše na vizitky jako Frangiskos.

Omlouvám se, že zdejší diskuse nebere alfabetu, mrzí mě to, ale nedokázal jsem to rozchodit.
# 17. 8. 11 23:00
micka
Dobrý den, byli jsme také ubytováni v hotelu Orama. Snídaně se skládala ze tří plátků veky, půl plátku sýra a salámu nebo vajíčko a nápoj čaj/káva a pomerančový džus. Podávala se od půl deváté. Pro nás to bylo dost pozdě. Měli jsme pronajaté auto (na tři dny zamluvené už před dovolenou po internetu) a chtěli jsme vyrazit na výlet dokud bude chladno. Cestou jsme se stavili v pekárně, které mívají otevřeno od sedmi a mají výborné počivo - ještě vlahý jablkový koláč. Přimo v Matale jsme nakupovali v Carrefuru (tento řetězec je na Krétě asi nejrozšířenější, byl vidět všude). Na večeře jsme chodili do taverny Elene, má dvě podlaží přímo na pláži a nebo ze zhora z ulice. Rodiná dobrá teverna. Pro dva lidi dva chody (každý) a nápoj do 22 euro. Při vybírání taveren jsme se řídili instinktem a obsazeností. Vybírali jsme většinou rodinné podniky. V Matele jsme zkusili i tavernu u Dvou bratří, jídlo dobré, útrata cca 28 euro. Zjistili jsme, že pokud chceme jet do hotelu jen se snídaní je lépe jet do apartmánu a jídlo si kupovat přímo na místě. Čaj k snídani si uvaříte, jogurt s medem si koupíte, a na večeři si dojdete.
# 25. 9. 11 11:12
Sammy
UPDATE 2011:
-Red Beach je oficiálně FKK.
-Písek je tmavší, ale kdyby to všude nepsali, nikdo by si nevšiml. Pláž je úzká a v sezóně to musí být masakr.
-Zdálo se mi, že Matala má na přímořské letovisko poměrně příznivé ceny zboží i služeb.
# 28. 9. 11 18:05
Dobrý den,

ráda bych sem napsala něco málo o hotelu Fra(n)giskos v Mátala na Krétě. Na dovolenou jsem jela dost s obavami způsobenými recenzemi, které jsem našla až po zaplacení zájezdu. O to lepší mě čekala dovolená.
Hotel je velmi pěkný v řeckém slova smyslu, tzn. čistý a účelně zařízený, ale žádný luxus (ten jsem ani nečekala, jezdím do Řecka roky);
personál fantastický a vstřícný, dokonce do té míry, že původně pravděpodobně nachystaný "jednolůžák" v přízemí okamžitě při příjezdu zaměnili na moji žádost za pokoj v patře - "musela" jsem počkat čtvrt hodiny, než bude uklizen :-) - podotýkám, že ostatní nečekali, ačkoli jsme dorazili kolem desáté;
jídlo - snídaně "kontinentální klasika", ale měli jsme denně i ovoce, jogurt, ...; večeřě - velmi dobré, pravda, velmi domácí a krétské, což některým, kteří se domnívají, že řecká strava = taverna, nemusí vyhovovat;
umístění hotelu bezvýhradně nejlepší z celých Mátala;
pláž sice malinko přeplněná, ale s tím jsem počítala, jednak je malá a jednak tam jezdí na odpolední koupačku zájezdy z celého ostrova;
zástupkyně Firo Tour milá a ochotná, ačkoliv jsem ji (naštěstí) kromě vítací schůzky nepotřebovala - resp. ano, když mělo zpoždění auto z půjčovny, na které jsme čekali u hotelu, na telefonickou žádost Řeky hned "popohnala".
Celkově - úžasná dovolená, kdykoliv bych si to zopakovala na stejném místě se stejnou cestovkou :-)
P.S. Jako červená nit se vine diskusemi název hotelu s/bez "n". Velmi mě pobavilo, že dokonce i na hotelu jsou celkem spravedlivě používány obě verze. Prostě Řecko... :-) Ale kdo je nemá rád i s těmito specialitkami, neměl by krátce a jednoduše do Řecka jezdit.
# 13. 10. 11 10:31
Zuzana Moravcová

Na oficiálních stránkách není po n ani památky :-) Prostě řeckej čurbes
# 13. 10. 11 18:40
anonym z Ostravy
byl jsme v Matale v hotelu Frangiskos letos také, a je to přesně tak, jak popisuje tento anonymní příspěvek. Jeďte v klidu také, a kdo máte opravdu rádi Řecko, budete opravdu mile překvapeni a spokojeni
# 20. 12. 11 20:57
verkam
Před pár dny jsme se vrátila s rodinou z Mataly z Frangiskosu.Jela jsem trochu s obavami (díky negativním recenzím),ale byla jsem velice mile překvapená.Hotel čistý,hezký.Úklid na pokojích každý den,nebyl problém požádat o deku nebo ručník navíc,toaletní papír.
Bazén čistý,ale z počátku studený.Ale musím brát v potaz,že jsme přiletěli 1.5. na začátku sezony.
Jídlo výborné,měli jsme polopenzi.Jen se trochu opakovalo.Ale vždy bylo nějaké ovoce,salát a pro mlsouny i zákusek.Nemůžu si stěžovat.
Jen zlobila Wifi,takže občas byl problém se dotat třeba jen na Skype.
Měla jsem sebou 5 měsíční miminko a 8 letou slečnu a i s dětmi v pohodě.Pesronál vyšel vstříc,bylo -li třeba.S úsměvěm jde všechno líp.
Pláž kousek od hotelu je z hrubšího písku,ale v moři to jde celkem rychle do hloubky takže pro děti(podle mě) to není úplně nej.Jinak letovisko je malé a hezké,ale s golfkama nemáte moc možností procházek po okolí.
Lepší je půjčit si na pár dní auto a jet se někam podívat.Na Krétě máte pořád co objevovat.
Takže celkově jsem byla velice spokojená.
# 17. 5. 12 07:16
Jitka G,
V roce 2003 v květnu trochu nuda ale moře nádherně blankytné,jo a ještě na naše "nerozumím" byla otázka "párlevú?".
# 24. 5. 12 18:17
Blatecká
Ubytování v hotelu Fragiskos přiměřené všem hotelům na řeckých ostrovech, které jsme navštívili. Jídlo bylo nejlepší, co jsem za poslední léta zažila. A moře skvostné. V Matale je prostě krásně.
# 8. 9. 12 10:45
Marie
Dobrý večer, nevím, proč pisatel nedoporučuje hotel Fragiskos. Byli jsme v něm v loňském roce a opět se tam vracíme, neboť jsme byli moc spokojeni. Jinak řečeno, za málo peněz, málo muziky!!!
# 1. 4. 13 21:37
Yuhů
Zjednodušeně řečeno protože nám ho v roce 2006 prodali jako trojhvězdu. Což, nevím jak dnes, ale tenkrát fakt nebyla.
# 4. 4. 13 00:50
Batovcová
NA Matale jsem byla v roce 2012 a můžu upřímne říct že vyhledávám klidná městečka ale tohle,čeho je moc,toho je moc,nikde,nic..a 12dní se jen kochat přírodou nejde:) v moři jsem byla 2x,protože tam opravdu byl vítr,když jsem chtěla stát a jen se opalovat kameny byli kluzké a sjížděla jsem do hloubky.Pláž Red Beach je krásná,červený písek a klid..pravda cesta byla strnitá,ale stálo to za vejšlap.Hotel Zafira byl celkem o.k. do skal se vstup neplatí,ale popravdě by se řekové měly trochu stydět,všude byl neuveřitelný zápach moči,a když se jde dál o krásné přírodě se vám může jen zdát,odpadky všude.Sem nikdy více!!
# 24. 6. 14 21:31
Dobrý den,
dnes večer se vracíme z Mataly. Pro nás to byla fajn lokalita, zejména proto, že nemáme rádi velká a rušná letoviska s řvoucí diskotékou na celé okolí. Centrum Mataly je akorát velké/malé, vsazené do zálivu a skály které ho tvoří. Má svoje kouzlo. Zejména pro vyznavače hippies, kteří se sem zřejmě v rámci vzpomínek na staré časy vracejí z různých koutů Evropy, takže pro nás někteří lidé byli celkem zábavní týpci :-) V Matale opravdu nečekejte žádný luxus, který umí na severním pobřeží, ale záleží, co kdo hledáte. My řešíme výlety po vlastní ose skrze půjčení auta (což v Matale doporučuju, díky horám je de facto vše daleko a být jen v Matale víc jak 4 dny, ukousali byste se nudou), nestojíme o animační programy, takže jsme byli s lokalitou spokojeni.
# 18. 9. 14 10:22
viki
Můj unikátní nález u Mataly.
Zdravím všechny příznivce řeckých ostrovů. Při svém toulání po fantastických útesech kolem Mataly jsem zahlédl opuštěnou plážičku, jako stvořenou pro ty, kterým mokré plavky už nedělají dobře. Sestup k ní od taverny Mystikal viev nebyl úplnně jednoduchý, ale pro zdatnějšího důchodce ne nebezpečný. Sestupuje se šikmo doleva, na opačnou stranu než je dlouhá pláž ke Kalamaki, v žádném případě se nepouštět do míst hrozících pádem ze skály. Kromě naprostého soukromí jsem zde objevil hlavu indiána vytesanou do kamene o průměru asi 2,5 m. Její levá tvář byla ošlehána od vln a řádně prosolena, pravá velmi zachovalá. Řekl bych, že je tam z doby bítnického osídlení. Zajímalo by mne, jestli se už s ní někdo z vás setkal. Nevím, jestli se mi podaří umístit zde foto, rád pošlu a poskytnu další informace. vit.chlumecky@seznam.cz foto na mých stránkách http://vita.jilove.net - z dovolených
# 24. 6. 16 10:04 upravil: viki
Anonymní
Matala je prostě Matala:-)
# 25. 7. 18 14:15
Jorgo
Je zajímavé, že tu nikdo nepíše o jeskyních, ve kterých se ještě v roce
1995 žilo. Tedy skupinky post hipi jedinců hlavně z Německa. 6il jsem v jedné z nich dva a půl měsíce a oslavil tam svoje třicáté narozeniny velkou jeskynní oslavou.
# 14. 5. 19 20:10
Yuhů
To bude tím, že už tam v těch jeskyních nikdo nežije. Sice se do nich dá vylézt a koukat na moře, ale to je tak všechno. Co z toho, že tam před 25 lety někdo divně oblečený bydlel?
# 3. 6. 19 19:30
jorgo.k@seznam. cz
Právě jsme se vrátili z dovolené v Matale na Krétě. Po dvaceti čtyřech letech jsem navštívil místa, která se mi zapsala do srdce hlubokou stopou. Miluji Matalu a i její hippies historii. Nemáte pravdu v tom, když tvrdíte, že to nikoho nezajímá. Hippies vytvořili genius loci současné Mataly a za touto tradicí tam spousta turistů jezdí. Je to fenomén, který tam zůstal a mohu říci, že i tradice obývání jeskyní je živá a nalezl jsem v sedle při cestě na Ret beach dvě obývané jeskyně a několik opuštěných jeskyní. Hodně mne to potěšilo a i když nejsem ve věku dobrodruha tak bych si to rád zopakoval. Ale chápu, že maloměšťák to nedokáže pochopit.
# 7. 8. 20 08:52
Yuhů
Nálepku maloměšťáka s pokorou přijímám. Děkuju za informaci, že v jeskyních cestou na Red Beach někdo fakt bydlí, to jsem nevěděl.
# 21. 12. 20 21:02
Anonymní
Ahoj Yuhů , na jižní straně Red beach mají staří nudisté ve skalách chatrče, kde přebívají celou sezónu....stav Září 2022...vzhledem věku a visáži ala hipies ..............
# 30. 10. 22 00:37
# 30. 10. 22 00:40
Anonymní
A pro po pro neznalé lidi doby hippies ...je to v Matale jen turist show ale celkem dobrá na dnešní svět.Místní lidi jsou v pohodě.Celkový můj dojem z historie Joni Mitchel, Bob Dylan ...ale jo
# 30. 10. 22 00:52
daniel tes
Tak Matala určitě stane za krátkou návštěvu. https://youtu.be/yOWf52w5nW0
# 22. 6. 23 12:38 upravil: daniel tes
Opravdu na podzim bylo krásně https://youtu.be/Si08G6nLX9g
# 22. 6. 23 12:42
Tučné   Kurzíva   Odkaz na obrázek   URL

Ochrana proti spamu. Napite prosm slici osm:

Přihlášení

Heslo zadejte, jen pokud jste registrováni.

Zapomněli jste heslo?

Zaregistrujte se

Registrovaní uživatelé mohou například upravovat své příspěvky a dostávat oznámení emailem.

Najih.cz je společné diskusní fórum pro Yuhůovy cestovatelské weby Turecko.org, řecké ostrovy, Bulharsko.net, Tunisko.com a další.