Fórum najih.cz > Kréta > Kato Gouves

Kato Gouves

Autor Text dotazu nebo odpovědi
Yuhů
Prosím o komentáře ke stránce Kato Gouves na mém webu o Krétě. Zejména prosím o opravu nepřesností v údajích a o doplnění důležitých věcí, které se tématu stránky Kato Gouves týkají. Děkuju.
# 23. 6. 08 01:27
Vašek
Před našim odletem na Krétu v červnu tohoto roku jsme si vaše stránky s přítelkyní pročetli a vyhodnotili jako ty nejlepší a nejpraktičtější pro ty české prvonávštěvníky Kréty, kteří chtějí předem získat stručný obraz před odjezdem. Přesto mi prosím dovolte o komentář k letovisku Kato Gouves, kde jsme strávily krásných 12 dnů dovolené. Pravda je, že jsme tam nebyli pořád, dost jsme cestovali, hlavně půjčeným autem. Bydleli jsme tam v jednom menším hotýlku a zhruba polovinu této dovolené jsme se pohybovali v tomto letovisku a jeho okolí. Pokud bych si měl místo našeho pobytu vybírat podle vašich webových stránek, asi bych si vybral pobyt jinde. Protože jsem však tím autem projel i sousední letoviska, můžu porovnávat a musím uznat, že Kato Gouves má své velké přednosti. Poloha letoviska je přímo strategická pro ty, kteří chtějí mít blízko různé tváře ostrova. Do vzdálenosti několika desítek km se nachází jak zajímavé horstvo Dikti se svou náhorní polšinou Lasithi, tak mínojská města Konssos a Malia u pobřeží, která zůstává pro masy našich turistů neobjevená, ale kdo chce, tak si do Malie zajede autem, které doporučuji si na Krétě půjčit. Tento ostrov na auto jako stavěnej. Blízko Malie v krásné soutězce s výhledem na moře se nachází klášter Selinari, je tam chládek, a studánky s pitnou výbornou pramenitou vodou, kterou si můžete do petflašek vzít kolik chcete. Na skalních stěnách jsou obří hnízda Orlosupů velkých. Je to největší evropský pták. Při troše štěstí a několikanásobném zůmu se vám ukáže v celé kráse a stojí to za to. Samozřejmě že z Kato Gouves není daleko do sousedních letovisek Kokkini Hani, Hersonissosu a Heraklion s letištěm je taky blízko. Avšak ta hlavní přednost Gouvesu je, že působí venkovským dojmem. Nejsou v něm žádné čtvrtě s vysokými domy, které by bránili sluníčku, žádné dopravní komplikace, mezi jednotlivými hotýlky na pobřeží bývají místy zdravé odestupy se hřišti, koupališti, zahádkami s palmami. Nenašel jsem tam ani partičky mladých nebezpečných anglických puberťáků, kteří do všeho kopou a k ničemu se nechovají s úctou jako třeba v Malii a hlavně tam nejsou ani tolik hospody s automaty a kasína, kteří tito lidé navštěvují. Proto je v mých očích Gouves něco jako ostrůvek klidu, pohody a bezpečí mezi většími letovisky, které mají všehny nevýhody měst. Proto myslím, že lze takové letovisko doporučit jak pro rodiny s dětmi - moře se chová často klidně a pláže jsou často menší, útulné, čisté a nepřelidněné, tak i pro dvojice, ktří chtějí mít klidnější střih dovolené v dobré dostupnosti větších letovisek s více obchody a nevelkou vzdálenost od hlavní metropole ostrova Heraklionu. Nesmím zapomenout připomenout, že nedaleko Gouvesu je Aquapark pro řádění na různých tobogánech, ale co mne více zaujalo je nově postavené Crete aquarium, které se nachází mezi Gouvesem a Hani Kokkini u mořského pobřeží. Jeho návštěva je velikým zážitkem, protože je velice stylově a moderně uspořádané, jsou tam obří nádrže se vší mořskou havětí, ideální pro relaxaci a poučení. Mají tam i elektronického průvodce na krk do sluchátek v Češtině. Je to tam fakt velký, krásně všechno nasvícený a pouštějí do toho často Enyu, která mi nevadí. Jestli vám některá z těchto informací přijde vhod, potěší mene to. My s přítelkyní v tom Kato Gouves byly - pravda nejsme žádný městský typy, a moc se nám tam líbilo.
# 28. 8. 08 10:58
Yuhů
Děkuju, Vašku, za hezký komentář. Klášter Selinari neznám a píšu si ho do itineráře na příští cestu, stejně jako to nové akvárium.

Je fakt, že třeba Malia se za poslední roky, od doby, co ji znám, výrazně změnila k horšímu právě kvůli té anglické mládeži. A ano, Gouves je celkem venkovské místo.
# 28. 8. 08 12:51
gazda359@azet.s k
Ja som pracoval v Kato Gouvese 4 mesiace a celkom sa mi tam pačilo a preto sa tam idem vrátit aj na budúci rok
# 8. 10. 08 18:39
Michal
Ahojte,
ja som vlani s priatelkou navstivil Kato Gouves a pri rozhodovani o tom, v ktorej casti ostrova sa ubytujeme a kam pojdeme na vylety, som okrem knizky, ktoru som si kupil, cerpal informacie aj z Vasej stranky. Vase informacie nam boli velmi napomocne a chcel by som sa podakovat autorom za vsetko, co som tu o Krete nasiel. V Kato Gouves sa nam velmi pacilo, odporucam hlavne plaz na ceste do Kokkini Hani, ktora v case, ked sme tam boli(prve dva septembrove tyzdne), nebola vobec zaludnena a lokalita ja vyhodna na vylety po celom ostrove a nie je daleko ani od letiska v Heraklione, co je tiez vyhodou. Necestovali sme vela, ale boli sme na Samaria Gorge, ako aj na vylete ku Gortys, Festos a Matala a takisto sme boli na vylete lodou na ostrove Dia. Kreta je carovny ostrov a radi by sme sa tam este niekedy v buducnosti vratili. Este raz diki, s pozdravom Michal
# 4. 6. 09 16:39
Michal
Az teraz som si precital komentar od Vaska, ktory zhrnul ovela obsirnejsie vsetky vyhody Kato Gouves a musim povedat, ze vo vsetkom s jeho nazorom suhlasim. Rovnako ako oni, aj my sme navstivili novy Aquapark nechadzajuci sa na kopci v Anopolise blizko Kokkini Hani a takisto aj aquarium v Gournes. Pre rodiny s detmi jednoznacne odporucam Kato Gouves, lebo vsetky party animals davaju prednost Malii a hlavne Hersonissos. Co som vsak zabudol spomenut v predchadzajucom prispevku je, ze za navstevu urcite stoji stara dedinka Gouves na kopci, ktora si zachovala taku svoju typicku nevinnost a velkym zazitkom bolo, ked sme mali moznost vychutnat si fantasticku domacu stravu u jednej starej tety.
# 4. 6. 09 17:37
Maci
Gouves je super místo, moc se mi tam líbilo, teď je poblíž Gouves v Gournes Krétské akvárium s českými popisky u ryb, fakt doporučuji navštívit.. Jinak dle zdejších fotek a popisu bych si toto místo asi nevybrala, je tam krásná promenáda, krásné centrum letoviska a opravdu nelituji, že jsme si toto místo vybrali. Všude jekousek - do města Heraklionu, za památkami...Jen upozornění, přes Gouves létají letadla k letišti do Heraklionu, někde jsem se dočetla, že tam je letecký koridor, ale není to žádná katastrofa, nic nás nerušilo...
# 24. 9. 09 21:41
hanaz
loni jsme byli v Anisaras u Analipsi,krásné,letos Gouves,viděla jsem celkem bídu,vypadalo to téměřjako v Chanově i s nepořádkem,který dělají turisté.Také více potulných vyhublých psů.Rvalo mi to srdce.Denně jsem je počítala z obavy,aby na mě nezačalo něco štěkat z talíře,jeden nikdy neví.
# 23. 6. 10 09:24
Yuhů
no... mně se Gouves taky moc nelíbil. A zdálo se mi, když můžu porovnat stav roku 2003 a 2008 (jindy jsem tam nebyl), že se zhoršuje.
# 24. 6. 10 12:58
Pepe
Moc se mi v Kato Gouves líbilo, je to klidnější dovolená.
# 30. 8. 10 22:55
andy
boli sme tam a je tam krásne
# 13. 2. 11 16:08
squirrel
Chtěla bych se zeptat, kde cca ježí autobusová zastávka? :)
# 27. 6. 11 15:27
Anonymní
Nikomu neporučujte vyšplhat někam k vojenské základně. Můj kamarád mi vyprávěl jak to udělal, starý turista, kterého nebaví jen se válet u vody. Chytla ho hlídka, prozkoumali mu foťák, vyslechli a k večeru ho vysadili na druhé straně ostrova.
# 27. 6. 11 21:59
Yuhů
Autobusová zastávka je tam, kde zastaví autobus. Stačí většinou pokyn řidiči.
# 30. 6. 11 00:53
rozmaryna
Gouves je kouzelné místo s kouzelnými lidmi. Nikdy nezapomenu na majitele taverny, pana Steriose,který nás hned první večer pozval-a druhý den vyvezl na výlet nahoru nad Gouves do jeskyní, včetně pohoštění u jeho známých, nebo na paní,co mi zašila propálený batoh,nebo na pana Melaniho, majitele místní sámošky,kam jsme chodili pro víno a pro nafukovačky(4x, protože nám pokaždé praskla a on nám ji bez řečí a s úsměvem vyměnil). Takhle nějak si představuju ráj. :-)
# 13. 10. 11 00:17
Anonymní
Dobrý den, ráda čtu Vaše příspěvky, příští týden tam odjíždíme, až budu zpět, napíšu čerstvé postřehy. Dík za tyto stránky. Iva
# 25. 8. 22 12:11
Dobrý den, jak jsem slíbila, plním, i když opožděně. Kato Gouves je kouzelná vesnička, milí lidé. byli jsme v hotelu Despo, příjemný rodinný hotel, skvělá kuchyně, bar, bazén - ten nebyl pro nás podmínkou, ale využili jsme ho. Navštívili jsme mořské akvarium ( asi 4 km od nás), i město Cherchonissos - tam byl supr chaos. Autobusy klimatizované, jezdily na čas. Bohužel náš hotel byl za hlavní silnicí, a tak byl každodenní adrenalin přejít tuto dost frekventovanou silnici ve dne i v noci, abychom došli k moři i na nákupy. Ale zvládli jsme to, a už nikdy více. Kato Gouves je spíš pro ty, kteří hledají klidnou dovolenou, my si ji užili. zdravím všechny. Iva
# 10. 11. 22 15:01
Tučné   Kurzíva   Odkaz na obrázek   URL

Ochrana proti spamu. Napite prosm slici osm:

Přihlášení

Heslo zadejte, jen pokud jste registrováni.

Zapomněli jste heslo?

Zaregistrujte se

Registrovaní uživatelé mohou například upravovat své příspěvky a dostávat oznámení emailem.

Najih.cz je společné diskusní fórum pro Yuhůovy cestovatelské weby Turecko.org, řecké ostrovy, Bulharsko.net, Tunisko.com a další.